Michał Brański, o2.pl: reklamodawcy śpieszą do internetu

W pierwszym półroczu br. odczuć można było wyraźną poprawę na rynku e-reklamy. Coraz więcej firm interesuje się promocją w internecie. Wzrasta świadomość znaczenia nowego medium również wśród mniejszych reklamodawców - mówi Michał Brański, członek zarządu o2.pl.

Michał Brański, o2.pl: reklamodawcy śpieszą do internetu

Michał Brański

Dla portalu o2.pl i komunikatora Tlen.pl pierwsze 6 miesięcy roku było okresem wzrostu sprzedaży o 160% (rok do roku; czyli sprzedaż pierwszego półrocza tego roku stanowiła 260% sprzedaży pierwszego półrocza 2003 r.).

Trudno wskazać jakikolwiek negatywny fenomen.

Branża wyraźnie odżyła, do internetu trafiają budżety klientów, którzy liczą, całkiem słusznie, na to, że nowe medium pozwoli im dotrzeć z przekazem do konsumenta tak, aby go zaintrygować, przewrotnie, a czasami w sposób lekko prowokacyjny i wciągający do zabawy.

Reklamodawcy doskonale rozumieją, że sieć jest miejscem, gdzie czasami (ale tylko czasami) można poluzować trochę gorset. Co ważniejsze, w internecie jest miejsce na akcje nisko-, średnio- i wysokobudżetowe kampanie.

Drugie półrocze będzie bardzo podobne do pierwszego.

Ożywienie to żniwo pracy agencji reklamowych (jako animatorów wielu pomysłów) i m brokerów, Gemiusa oraz wiarygodnych badań, edukacji prowadzonej przez IAB oraz samych portali.