Marcin Pery, Gemius: rynek się rozpędza
- internetSTANDARD,
- 19.07.2004, godz. 12:15
Podsumowując minione półrocze w branży internetowej najtrafniejsze wydają się określenia: było ono intensywne i ciekawe. Przede wszystkim podkreślić należy kontynuację pozytywnego trendu z 2003 roku, między innymi w zakresie systematycznego wzrostu zainteresowania reklamodawców prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem internetu - mówi Marcin Pery, wiceprezes Gemius S.A.
Wśród pozostałych pozytywnych zjawisk ostatnich sześciu miesięcy warto odnotować wyraźną intensyfikację prac Interactive Advertising Bureau Polska oraz konsolidację tego stowarzyszenia. Staje się ono coraz powszechniej docenianym i uznawanym forum i jednocześnie rzecznikiem całego rynku internetowego, którego specyfika polega przecież m.in. na dość dużym zatomizowaniu. Można spodziewać się, że w następnych miesiącach stowarzyszenie przystąpi do prac nad tak oczekiwaną przez wszystkich standaryzacją i badaniem wydatków reklamowych w Internecie.
W kolejnych sześciu miesiącach (a zwłaszcza pod koniec roku) spodziewam się wystąpienia intensywnych tendencji konsolidacyjnych na rynku internetowym, co może się wiązać z istotnymi zmianami struktury właścicielskiej wydawców internetowych, jak też innych firm działających w branży internetowej. Sprzyjać tego typu tendencjom powinien coraz większy wzrost udziału internetu w ogólnych wydatkach reklamowych.