Nie wygramy z zagranicznymi gigantami

Do Polski wejdą zagraniczne firmy o znanych, globalnych markach. Polskie spółki powinny się tego obawiać i zawczasu przygotować właściwą linię obrony przez konkurencją – mówi #Łukasz Foltyn, twórca Gadu Gadu.#

Po wejściu do Unii Europejskiej Polska będzie traktowana jako element dużego rynku europejskiego, co na pewno spowoduje, że globalni gracze internetowi Yahoo, eBay, itd. zainteresują się polską sceną online. Jest to na pewno konkurencja dla rodzimych serwisów, które powinny umacniać swoją pozycję inaczej, szczególnie w dłuższej perspektywie. Jedno jest pewne: nie wygrają konkurencji z globalnymi markami.

Z drugiej strony jest to szansa dla różnych serwisów np. sklepów internetowych, które dostaną łatwiejszy dostęp do rynków zbytu w Europie.

Perspektywy rozwoju gospodarczego, a co za tym idzie perspektywy rozwoju branży internetowej są na pewno lepsze w Europie, także dostęp do kapitału w związku z podniesieniem naszej wiarygodności powinien być łatwiejszy.