Internauci w Polsce: minimalny wzrost

Z badania Interbus przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, że w grudniu minionego roku liczba internautów w Polsce wyniosła 7,2 mln. To jedynie o 100 tys. osób więcej w porównaniu z listopadem 2003 roku. Najbardziej rozpoznawalnymi markami internetowymi są Onet, Wirtualna Polska oraz Interia. W grudniu PC World ponownie pokonał Chipa.

Odsetek internautów, czyli użytkowników, którzy przynajmniej raz w miesiącu skorzystali z Internetu, wyniósł dwa miesiące temu 29% populacji powyżej 15 roku życia – a to dało liczbę 7,2 mln osób. To niewielki wzrost w porównaniu z danymi z listopada i trzeciego kwartału 2003 roku (dane za te okresy wyniosły odpowiednio: 7,1 mln i 6,7 mln internautów).

Najbardziej znanymi markami internetowymi okazały się znowu portale. Na pierwszym miejscu uplasował się Onet (znajomość wspomagana na poziomie 96,3%), a kolejne zajęły: Wirtualna Polska (90,9%) oraz Interia (78.5%).

W porównaniu z listopadem 2003 roku nastąpiło znaczne zmniejszenie wskaźników znajomości wspomaganej serwisów Panorama Firm (o 5,4%), Radio Zet (o 4,5%) oraz portalu Gazeta wraz z serwisem Wyborcza (o 4,2%).

Internauci w Polsce: minimalny wzrost

Interbus grudzień 2003

Wzrosła natomiast rozpoznawalność marki Telekomunikacji Polskiej oraz operatora telefonii komórkowej Idea.

Lekkie zmiany nastąpiły również w zestawieniu serwisów komputerowych. Spadek w porównaniu z listopadem 2003 roku odnotowała strona Komputer Świata (o 3,3% w dół). Tym samym w grudniowym rankingu znajomości wspomaganej uplasowała się dopiero na 21 pozycji (spadek o 2 miejsca w porównaniu z listopadem). Witryna PC World podskoczyła o jedno miejsce wyżej – zajmuje 23 miejsce z wynikiem 17,5%. Chip znajduje się na 24 pozycji (16,5%). Trzydzieste miejsce w grudniu przypadło Computerworldowi (9,4%). Zaskakuje fakt, że w badaniu wciąż pojawia się marka PC Kuriera. Pismo nie jest publikowane już od kilku miesięcy, a dalej pojawia się w zestawieniach.

Na koniec podkreślmy, że wszystkie prezentowane wyniki to rezultaty badania deklaratywnego wspomaganej znajomości portali i serwisów. Badanie przygotowuje TNS OBOP.