Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

620 mln zł obrótów w e-commerce dzięki Nokaut.pl

Wg szacunków spółki obroty wygenerowane w 2008 r. dzięki porównywarce cen Nokaut.pl wyniosły ok. 620 mln zł.

Z podsumowania, które na podstawie własnych danych opracowała spółka Nokaut.pl, wynika, że miniony rok był udany dla polskiej branży e-commerce. Wzrastała zarówno liczba internautów korzystających z porównywarek, jak i bogactwo porównywanej oferty.

W minionym roku liczba użytkowników Nokaut.pl wzrosła o 30% - wg listopadowego Megapanelu PBI/Gemius z porównywarki skorzystało 2 mln internautów, co dało jej drugie miejsce za liderem w branży Ceneo.pl (3,5 mln real users). Porównywarka Nokaut.pl współpracowała z ponad 1500 sklepów (wzrost o 50% w porównaniu do roku ubiegłego), prezentując na swojej stronie około 9 mln artykułów. Obrót wygenerowany za pomocą serwisu w całym 2008 roku szacuje się na 620 mln złotych.

Analiza zachowań internautów korzystających z porównywarkihttp://Nokaut.pl wydaje się potwierdzać standardowe spostrzeżenia w branży e-commerce: wzmożona aktywność użytkowników w miesiącach: styczeń i marzec oraz w okresie wrzesień-grudzień, zmniejszona zaś popularność w czerwcu i lipcu. Większy ruch odnotowywano ponadto w dni powszednie, niż weekendy (te spędzamy pewnie w galeriach handlowych), a w ciągu dnia w godzinach 12.00-14.00 oraz wieczorem w godz. 19.00-20.00.

Jeśli chodzi o kategorie produktów szczególnie ulubione przez użytkowników Nokaut.pl to w pierwszej kolejności wymienić należy: konsole do gier, telefony komórkowe, laptopy oraz telewizory LCD. Co ciekawe częściej porównywane są także ceny książek, a także artykuły z kategorii dom i wnętrza oraz zdrowie (preparaty odchudzające) i uroda (perfumy, kremy, farby do włosów). Wisienką na torcie jest informacja, że we wrześniu minionego roku największą popularnością cieszyły się w Nokaut.pl filmy erotyczne.

Wojciech Czernecki, prezes Nokaut.pl prognozuje, że 2009 r. powinien być sprzyjającym okresem dla porównywarek cenowych. Myślę, że w związku ze zwiększoną tendencją do oszczędzania, kryzys na obecnym etapie spowoduje dalsze zwiększenie liczby osób kupujących w internecie oraz użytkowników korzystających z porównywarek. Trudno jest jednak przewidzieć, czy za kilka miesięcy kryzys nie doprowadzi do znaczącego ograniczenia zakupów konsumenckich. Wówczas sklepy internetowe będą musiały zwiększyć wydatki w porównywarkach cen, aby utrzymać się na rynku - podsumowuje prezes Nokaut.pl.