57% wydatków na linki sponsorowane dla Google

Po przeprowadzony przez firmę eMarketer raporcie "Search Marketing: Players and Problems" nie ma wątpliwości, że Google wciąż rządzi na rynku. Według prognozy eMarketera aż 57% wydatków na reklamę w wyszukiwarkach może trafić do Google.

Według badań eMarketer z lutego tego roku udział Google na rynku amerykańskich reklam w wyszukiwarkach rósł od 2001 roku - wynosił wtedy 18,4%, w 2004 roku 32,9% i aż 48,% w roku ubiegłym.

Po ostatnim prawie 16% rocznym wzroście, prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. eMarketer zapowiada, że w tym roku więcej niż 57% dochodów z reklam w wyszukiwarkach trafi na konto Google.

W roku 2004, kiedy Yahoo! kupiło Overture, Google - firma, która zapoczątkowała sprzedaż reklam w wyszukiwarkach - zdobyła 'tylko' 32,9% zysku ogólnych dochodów z amerykańskich reklam w wyszukiwarkach. Potem było już tylko lepiej.

***

Autorką tekstu jest Anna Sulewska-Toczyska.