Rusza EasyAd, samoobsługowa reklama od NK.pl

Samoobsługowy produkt reklamowy kierowany jest zarówno do małych i średnich przedsiębiorstw jak i domów mediowych. Umożliwia targetowanie geograficzne i demograficzne reklam, w planach jest także wprowadzenie kryterium behawioralnego.

Uruchomienie kampanii nie wymaga kontaktu z konsultantem. Minimalny koszt kliknięcia (CPC) wynosi 10 groszy. Reklamodawca ponosi tylko koszt kliknięć w reklamy - samo wyświetlanie jest bezpłatne. Od wysokości stawki za kliknięcie uzależniona jest częstotliwość wyświetlania się reklam na portalu. Atutem tego typu reklamy ma być 12 milionów użytkowników portalu, spośród których można łatwo sprofilować grupę docelową.

Mimo łatwości i niskich kosztów kampanii z EasyAd w tej chwili produktem zainteresowane są głównie domy mediowe i agencje interaktywne. Portal NK.pl planuje działania by zachęcić drobnych przedsiębiorców do korzystania z tych reklam.

Nad EasyAd portal NK.pl pracuje od zeszłego roku. Pierwsze testy przeprowadzone wraz z partnerami, głównie z sieci afiliacyjnych, którzy byli w stanie całościowo i wszechstronnie ocenić system. Testy trwały do maja 2012 roku i obecnie uruchomiona jest wersja beta. Na podstawie testu ustalono także plan rozwoju produktu na najbliższe miesiące. W pierwszej fazie testu nie brały udziału firmy z sektora MŚP.

Dzięki testom =wyeliminowano rozmaite błędy zarówno w interfejsie aplikacji jak i usability oraz funkcjonalnościach systemu.

Partnerem technologicznym rozwiązania jest NetSprint, którego technologia nsContext była bazą do powstania EasyAd.