Netflix przebija HBO w walce o serial twórcy The Social Network

Netflix, nabył prawa do emisji nowego serialu Davida Finchera i Kevina Spacey. Do wyścigu o tę produkcję stanęła również tradycyjne sieci kablowe: HBO i AMC, znane z hitowego Mad Mena. Amerykański gigant VOD złożył najwyższą ofertę, zobowiązując się z góry do nakręcenia dwóch sezonów.

Zwycięstwo internetowej sieci VOD w starciu z gigantami amerykańskiej telewizji kablowej to wydarzenie bez precedensu. Choć oficjalnie szczegóły nie zostały jeszcze podane to można się domyślić, że wszystkie 26 odcinków będzie miało premierę na serwisie Netflix i przez jakiś czas pozostanie na nim na wyłączność.

House of Cards, bo tak się będzie nazywał nowy serial reżysera The Social Network, to historia oparta na powieści Michaela Dobbsa, który opisywał przemiany w Wielkiej Brytanii w momencie ustąpienia Margaret Thatcher i powołania nowego gabinetu. W jednej z głównych ról zobaczymy Kevina Spacey.

Implikacje dla branży telewizyjnej z pewnością będą bardzo duże. Branża internetowa coraz odważniej wdziera się na rynek do tej pory zarezerwowany wyłącznie dla sieci kablowych. House of Cards będzie pierwszą wysokobudżetową produkcją, której premiera odbędzie się online. Sam Netflix dzięki temu posunięciu przestał być jedynie dystrybutorem, a został producentem mogącym konkurować z HBO czy AMC.

Premiera serialu na razie jest jeszcze odległa i należy jej się spodziewać na wiosnę lub latem 2012.