Facebook blokuje AdSense w aplikacjach

Twórcy aplikacji na Facebooka nie będą mogli skorzystać z kampanii AdWords i AdSense. Lista sieci reklamowych dopuszczonych przez Zuckerberga liczy 68. pozycji, ale nie ma wśród nich produktów Google.

Facebook przedstawił listę sieci, z którymi będą mogli współpracować twórcy aplikacji. Jak się okazało, jest wśród wiele mniej znanych dostawców, brakuje zaś AdWords - systemu reklamy online sieciowego giganta Google.

Oficjalny powód decyzji nie został ogłoszony. Może chodzić o niespełnienie przez Google punktu z regulaminu Facebooka, żądającego od sieci reklamowych udostępnienia pełnych danych, a w tym nazwisk pracowników.

W kuluarach mówi się, że decyzja FB nie jest zaskoczeniem, a trwający od miesięcy konflikt prawdopodobnie szybko się nie skończy. Przypomnijmy, że w listopadzie 2010 r. to Google odcięło Faceboooka od kontaktów Gmaila.

Nie można wykluczać, że Facebook wystartuje ze swoim własnym systemem reklamowym, podobnie jak zrobiło to Apple ze swoim iAd - mówi Szymon Barczak, Antyweb.pl. Prośby o wprowadzenie lepszych rozwiązań dla twórców aplikacji pojawiły się m.in. na forum deweloperskim FB.

Oto lista dostawców reklam dopuszczonych przez Facebook dla aplikacji w serwisie.