Admatik: z AdTaily staramy nie wchodzić sobie w drogę (WIDEO)

O tym, jak postrzegane są startupy, które powstały dzięki dofinansowaniu z UE i dlaczego AdTaily i AdMatik mogą współegzystować w obrębie jednej witryny, w rozmowie z Michałem Małowski, project managerem w Admatik. Sieć oficjalnie startuje w tym tygodniu.

Admatik.pl to stworzona przez Autentikę sieć automatyzująca proces publikacji reklamy internetowej. Reklamodawca nie musi kontaktować się z właścicielem strony, by móc umieścić na jego stronie reklamę, gdyż kupno powierzchni odbywa się za pośrednictwem systemu.

Projekt powstał dzięki środkom pozyskanym przez Autentikę z Unii Europejskiej w ramach działania 8.1 POIG. Kwota 791 860 zł nie wpłynęła jednak jeszcze na konto firmy.

Sieć oficjalnie startuje w tym tygodniu.

To nie jedyne istotne wydarzenie dla agencji. W tym tygodniu z inwestycji w Autentice wyszedł fundusz venture capital Xevin Investments. Od sierpnia 2008 roku pełnił rolę partnera strategicznego agencji Autentika świadczącej usługi w zakresie wykorzystywania nowych mediów oraz technologii w biznesie.

Obie strony zdecydowały, że najlepszym rozwiązaniem dla dalszego rozwoju projektów Autentiki i zachowaniu ciągłości realizacji celów będzie wykup menadżerski (MBO) udziałów przez założyciela Autentiki z odpowiednią stopą zwrotu dla funduszu. Spółka jest w tej chwili w 100 proc. zarządzana przez właściciela, Michała Samojlika, Prezesa Zarządu Autentika Sp. z o.o., który tym samym ponownie podejmuje pełną odpowiedzialność za dalszy rozwój firmy i kierunki jej ekspansji w przyszłości.

Dla porównania dołączam wywiad, który przeprowadziliśmy pod koniec ubiegłego roku z Jakubem Krzychem, współwłaścicielem i współtwórcą AdTaily.