Nasza-Klasa: grupy, social ads, aplikacje i ... samodzielny komunikator

Już w połowie maja na Naszej-Klasie pojawią się pierwsze gry. Potem kolej przyjdzie na wersje mobilną serwisu, grupy i reklamy społecznościowe (social ads). Zaś komunikator NKtakl wystartuje także jako oddzielna aplikacja.

Nasza-Klasa: grupy, social ads, aplikacje i ... samodzielny komunikator
Naszą Klasę czeka wysyp nowych funkcjonalności - dowiedział się InternetStandard.pl. Jako pierwsze w kolejności pojawią się gry. Za trzy tygodnie użytkownicy serwisu będą mogli pograć w pierwsze tego typu aplikacje, a do końca roku ma być dostępnych 30-40 gier.

Dostęp do nich będzie zarówno płatny jak i darmowy. Niektóre mają być także sponsorowane, reklamujące daną markę. W dalszej kolejności pojawią się także inne aplikacje.

Tworzeniem gier nie zajmuje się Nasza-Klasa tylko zewnętrzni deweloperzy. Jednakże API zostało otworzone tylko dla niektórych - w pierwszej kolejności dla wybranych przez serwis deweloperów (jak na razie są to wyłącznie firmy zagraniczne). Proces wyboru deweloperów (rozmowy, spotkania) trwał ok. pół roku.

Najprawdopodobniej kolejnym etapem będzie otworzenie API na szerszą skalę, w modelu zbliżonym do Apple Store. Każdy kto spełni określone kryteria będzie mógł z niego korzystać.

Nasza-Klasa: grupy, social ads, aplikacje i ... samodzielny komunikator

Lajt

Następne usługi pojawią się w czerwcu. Będzie to wersja mobilna serwisu w wersji lajt - dostępnej z poziomu przeglądarek internetowych. Potem powstaną także wersje (aplikacje) dla takich platform jak Windows Mobile czy Android.

Grupy i social ads

W tym samym miesiącu wystartują także grupy. Będą one skupiały użytkowników wokół np. zainteresowań, wydarzeń czy idei. Początkowo nowa usługa zaopatrzona będzie tylko w podstawowe funkcjonalności. Założyciel grupy będzie mógł promować ją za pomocą social ads, czyli reklam, które będzie mógł wykupić na Naszej Klasie. Proces zakupu będzie zautomatyzowany. - "Działanie social ads będzie zbliżone do systemu Ad Words - mówi mówi Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR w Nasza-Klasa.

Nasza-Klasa: grupy, social ads, aplikacje i ... samodzielny komunikator

NKtalk

Duży projekt spółki ruszy po wakacjach. Komunikator NKtalk, dostępny dotychczas tylko w wersji webowej, pojawi się także jako aplikacja standalone. Oznacza to, że użytkownik będzie mógł go pobrać i zainstalować na własnym komputerze.

Podobno właściciele Naszej Klasy zauważali silny wzrost liczby osób korzystających z NKtalk przy każdej awarii Gadu-Gadu. NKtalk w wersji samodzielnej będzie poważnym zagrożeniem dla Gadu-Gadu, co wynika z tego, że od samego początku baza kontaktów komunikatora Naszej Klasy obejmuje 11 mln użytkowników (za Megapanel PBI/Gemius, luty 2010). GG Network (właściciel Gad-Gadu) posiada o połowę mniejszą bazę.

Choć większość z wdrażanych właśnie funkcjonalności była już wcześniej zapowiedziana, to nie sposób oprzeć się wrażeniu, że nasza NK czuje na plecach oddech Facebook.com. Zagraniczny serwis społecznościowy jest już trzecią największa witryną w Polsce i z miesiąca na miesiąc notuje niesamowity przyrost użytkowników w naszym kraju. Co prawda, Facebook nie zabiera fanów rodzimej Naszej-Klasie (NK wciąż utrzymuje wysoki poziom 11,4 mln real users) to stan ten może się w przyszłości zmienić.

- "Obecnie skupiamy się raczej nad utrzymaniem obecnych użytkowników i ich monetyzacją, niż zwiększaniem zasięgu" - mówi Dominik Kaznowski. Na pytanie, czy NK upodabnia się do Facebooka (który posiada już grupy, social ads i gry), Kaznowski odpowiada: "Wszystkie serwisy społecznościowe są do siebie podobne, bez względu na to czy działają w USA czy w Rosji."