Lubisz FarmVille? zaprzyjaźnij się z Bing

Profil wyszukiwarki Bing zwiększył ponad trzykrotnie liczbę fanów na Facebooku. Tak znaczny przyrost nastąpił w okresie jednej doby. Na czym polega sekret?

Firma Microsoft znalazła efektywny sposób, by zwiększyć popularność swoich usług internetowych. Użytkownikom serwisu Facebook.com zaproponowano bardzo prostu układ: "zostań fanem Bing, a w zamian dostaniesz 3 monety do wykorzystania w FarmVille".

Monety to wirtualna waluta, za pomocą której można dokonywać transakcji w bardzo popularnej na Facebooku grze FarmVille. W normalnych warunkach jednak, aby zdobyć wirtualna walutę należy zakupić ja za prawdziwe pieniądze.

Możliwość zdobycia wirtualnej waluty za darmo skusiła naprawdę wielu internautów. W okresie 24 godzin od rozpoczęcia akcji promocyjnej, liczba fanów Binga na Facebooku zwiększyła się ponad trzykrotnie i przekroczyła 400 tys. Obecnie (stan na 05.03.2010) liczba fanów profilu wyszukiwarki przekracza 572 tys. i nieprzerwanie rośnie.

Kampanię marketingowa stworzyła agencja Deep Focus oraz Social Vibe. Dlaczego wybrano akurat FarmVille? Jak pokazują statystyki z Appdata.com, gra FarmWille (należąca do firmy Zynga) jest obecnie najpopularniejszą aplikacja na Facebooku. W wirtualnego farmera wciela się regularnie ponad 83 mln użytkowników Facebooka.

Lubisz FarmVille? zaprzyjaźnij się z Bing

Można zadać sobie jednak pytanie, w jaki sposób FarmWille wiąże się z marką Bing? Microsoft przygotował zestaw postów, które będą dostarczane do użytkowników FarmWille. Pierwszy wpis brzmiał: "Czy są tam jacyś fani FarmWille? Spróbujcie użyć Bing, aby zebrać jak najwyższe plony". Post linkuje do rezultatów wyszukiwania Bing dla słów "FarmWille animals". Aktualizacja spotkała się z całkiem dużym odzewem: 585 odpowiedzi w cztery godziny i 20 tys. kliknięć w link.

Nie jest to pierwsza nietypowa akcja reklamowa przeprowadzona za pośrednictwem Facebooka. Kilka miesięcy temu firma Burger King oświadczyła, że każdemu, kto skasuje co najmniej dziesięciu znajomych na serwisie społecznościowym Facebook, przyzna darmowego Whoppera (jedna z kanapek).

Nietypową promocję nazwano "Whopper Sacrifice". Po skasowaniu 10 osób użytkownik mógł wydrukować bon, który zapewniał darmowego hamburgera w lokalach Burger King. Smaczku całemu wydarzeniu nadawał fakt, że skasowani przyjaciele dostawali informację, że zostali poświęceni dla darmowej kanapki.