IAB i PwC: reklama internetowa warta w 2009 r. 1,373 mld zł
- Bożena Jaskowska,
- 25.02.2010, godz. 11:08
W 2009 r. wartość reklamy internetowej wyniosła 1,373 mld zł - ogłosił na konferencji adStandard 2010 Marcin Kałkucki z PricewaterhouseCoopers.
Marcin Kałkucki, Senior Manager w PricewaterhouseCoopers ogłosił podczas swojego wystąpienia na konferencji adStandard 2010 nieoficjalne jeszcze wyniki badania AdEx za 2009 r.
Z przeprowadzonych przez IAB i PwC analiz opartych na danych uzyskiwanych od największych graczy polskiego rynku reklamy internetowej wynika, że na reklamę w sieci wydano w 2009 r. 1,373 mld zł co oznacza 12,9% wzrost rok do roku.
W 2008 r. wartość reklamy internetowej wyniosła 1,216 mld zł (wcześniej podawano, że 1,174, ale dokonano korekty uwzględniającej dane pozyskane tuż po zakończeniu badania AdEx 2008) i zanotowała ponad 63% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
Szczegółowa charakterystyka uwzględniająca udział poszczególnych formatów reklamy oraz dominujące sektory reklamujące się w sieci zostanie przedstawiona przez IAB i PwC w najbliższym czasie.