Polskie Radio: stworzymy 85 internetowych stacji radiowych

Polskie Radio obchodzące w tym roku jubileusz 85-lecia, uruchomi we wrześniu 2010 r. 85 internetowych stacji radiowych. Kanały muzyczne i kabaretowe, słuchowiska dla dzieci, muzyka poważna oraz bogate materiały archiwalne - to przykłady propozycji publicznego radia dla internautów.

Jubileusz 85-lecia Polskiego Radia ma być okazją nie tylko do prezentacji dorobku rozgłośni poprzez okolicznościowe audycje, wystawy, seminaria czy wydawnictwa płytowe i książkowe, ale również do wdrożenia projektów opartych o najnowsze rozwiązania technologicznie. Szeroka dostępność produktów Polskiego Radia w internecie i na platformach satelitarnych z jednej strony zapewnić ma dodatkowe przychody, z drugiej zaś - pozwolić na lepszą realizację założeń misyjnych.

Internet to przyszłość radia. Nie możemy tego nie zauważać jeśli chcemy nadal odgrywać wiodącą rolę wśród polskich nadawców. Dlatego wykorzystując własne zasoby i potencjał naszych pracowników chcemy jeszcze w tym roku zaproponować zupełnie nową ofertę, na miarę XXI wieku - powiedział Jarosław Hasiński, Prezes Polskiego Radia SA.

W 85 rocznicę przyznania spółce Polskie Radio koncesji w sieci pojawi się 85 internetowych stacji radiowych. Choć w dużej części będą to kanały muzyczne nie jest to przedsięwzięcie stricte komercyjne. Oprócz autorskich pasm muzycznych, sygnowanych często przez gwiazdy Polskiego Radia, pojawią się kanały kabaretowe, kanały ze słuchowiskami i audiobookami oraz rozgłośnie dla dzieci. Ważne miejsce zajmie również muzyka poważna. Wśród dziesięciu kanałów poświęconych klasyce znajdzie się m.in. w ramach obchodów Roku Chopinowskiego pasmo poświęcone wyłącznie temu kompozytorowi.

Polskie Radio na niespotykaną dotychczas skalę będzie wykorzystywać własny dorobek. Po raz pierwszy tak szeroko dostępne w sieci będą radiowe archiwalia, zawierające blisko milion pozycji. Wybierając odpowiedni kanał internauci usłyszeć będą mogli radiowe reportaże, unikalne materiały dokumentalne, a także nagrania słowne i muzyczne.

Wraz z projektem 85 kanałów radiowych rusza inicjatywa "Radio na wizji", realizowany przez Radio Euro. Po zakończeniu procedury formalno-prawnej do końca br. roku na największych platformach satelitarnych pojawi się zupełnie nowa propozycja dla słuchaczy i widzów, przede wszystkim w wieku 25-45 lat. Bez wielkich nakładów finansowych, na bazie własnej infrastruktury technicznej Polskie Radio zaoferuje kanał publicystyczno-rozrywkowy, będący połączeniem cech radia i telewizji. Odbiorcy znajdą tam szybką informacją, wywiady oraz klipy muzyczne.

Strategiczne projekty realizowane w jubileuszowym roku 85-lecia Polskiego Radia mają przynieść nową jakość dla słuchaczy. Mają oni mieć większy wybór i możliwość dopasowania stacji do własnych upodobań. Jednocześnie w trudnej sytuacji finansowej publicznego nadawcy otworzy to rozgłośni nowe możliwości współpracy z potencjalnymi reklamodawcami.

Źródło: Polskie Radio