Bluerank prześwietla wyszukiwarki pod kątem SEO

Agencja Bluerank opracowała zestawienie najważniejszych czynników SEO i ich wpływu na pozycje stron WWW w organicznych wynikach wyszukiwania w pięciu wyszukiwarkach: Baidu, Bing, Google, Yahoo! i Yandex.

Analitycy agencji search engine marketing - Bluerank wzięli pod lupę pięć najpopularniejszych wyszukiwarek: Baidu, Bing, Google, Yahoo! oraz Yandex i dokonali zestawienia najważniejszych czynników SEO oraz ich wpływu na pozycje stron WWW w organicznych wynikach wyszukiwania.

Uwzględniono m. in. rolę metatagów: Title, Description i Keywords, znaczenie tagów Hx, Alt obrazków oraz Title linków, wiek domeny, wpływ linków przychodzących i wychodzących, gęstość słów kluczowych, wpływ miejsca słów kluczowych w kodzie strony na ich ważność, ranking ważności strony dla danej wyszukiwarki, wpływ własnego katalogu, zgodność ze standardami W3C, częstotliwość aktualizacji strony, a także obecność słowa kluczowego w adresie URL, istnienie mapy strony oraz język.

Analizy dokonano na podstawie informacji zebranych z wielu źródeł (m. in. blogów eksperckich z branży SEO oraz oficjalnych wytycznych wyszukiwarek), a także na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń. Podkreślono niebezpieczeństwo szybkiej dezaktualizacji raportu. Nie zapominajmy przy tym, że zaprezentowane tu porównanie wyszukiwarek jest aktualne na chwilę obecną i trzeba liczyć się z tym, że np. za kilka miesięcy sytuacja ulegnie zmianie. Wyszukiwarki ciągle modyfikują swoje algorytmy, w związku z tym najlepszym sposobem na osiągnięcie wysokiej pozycji jest śledzenie obecnych trendów i własne testy w celu wychwycenia wszelkich niuansów, które zapewnią nam sukces w wyszukiwarkach. Tylko jedna prawda pozostaje wciąż niezmienna - "content is king" i tego możemy się trzymać zawsze... - mówi Mateusz Kicki z Działu SEO w Bluerank.

O ile podstawowe zasady optymalizacji witryn pod Google są ogólnie znane, o tyle informacje dotyczące działania Baidu czy Yandex - opisane w raporcie - okazać się mogą bardzo ciekawe. Podobnie jak zasady mówiące o czynnikach preferowania witryn przez Bing - najnowszą wyszukiwarkę Microsoftu. Okazuje się np. że nagłówek h1, który u Google nie ma dużego znaczenia - w Yandex i Baidu odgrywa większą rolę. Podobnie jak mało wartościowy dla Google metatag Keywords - w Baidu jest traktowany na równi z Title i Description. Bing z kolei - w porównaniu do Google - bardziej priorytetowo traktuje wiek domeny, w przeciwieństwie do wpływu miejsca słów kluczowych w kodzie strony na ich ważność - tu Google jest bardziej wymagający. Z zestawienia można się również dowiedzieć, że w zasadzie jedynie Google i Yandex posiadają swoje PageRanki, że Baidu i Yandex wyraźnie preferują witryny napisane w "ich" językach, a umieszczenie witryny "dla dorosłych" w katalogu wyszukiwarki Yahoo! jest odpłatne.

Szczegółowe zestawienie i omówienie wszystkich czynników znajduje się na blogu agencji Bluerank.

Czytaj także:

Ja Yandex

Internet made in China