Reklama: internet traci w USA

W pierwszej połowie br. amerykański rynek reklamy interaktywnej stopniał o 5,3 proc. - podało IAB i PwC.

W pierwszych 6 miesiącach 2009 r. wydatki na reklamę internetową wyniosły 10,9 mld dol. Jest to spadek o 5,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2008 r.

To, że reklama interaktywna w USA znalazła się w słabszym dla siebie okresie, potwierdzają także przychody czterech amerykańskich gigantów (Google, Yahoo, Microsoft i AOL), do których należy lwia część przychodów reklamowych w Ameryce Północnej. Łączne przychody tych czterech graczy wyniosły w 2 kwartale 2009 r. 7 864 mld dol, co oznacza spadek o 3,4 proc.

Prawie połowa (47 proc,) wydatków na amerykańską branżę przeznaczana jest na reklamę w wyszukiwarkach. Co więcej, ten segment reklamy wciąż rośnie w siłę w USA - o 3 pkt. proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2008 r.

Powoli rośnie także udział reklam wideo - z 3 proc. do 4 proc. w 2009. Wartość tego rynku szacowana jest na 477 mln dol.

Do reklamy graficznej należy już tylko 22 proc. w torcie. Największe środki na reklamę w amerykańskim internecie przeznacza branża handlu detalicznego.

Reklama: internet traci w USA

Reklama interaktywna z podziałem na segmenty

Dosyć niepewnie wygląda także sytuacja w Wielkiej Brytanii. Mimo, iż pod koniec września br. internet wyprzedził na brytyjskim rynku reklamowym telewizję, to w najbliższych miesiącach można spodziewać się spowolnienia lub nawet zmniejszenia wydatków na to medium.


IAB-Ad-Revenue-Six-month-2009 -