E-mailing targetowany behawioralnie w WP

Wirtualna Polska wprowadza do oferty reklamowej e-mailingi targetowane behawioralnie. Do tej pory żaden z największych portali w Polsce nie udostępniał takiego narzędzia.

Wirtualna Polska wyraźnie pozycjonuje się na lidera w dziedzinie behawioralnego targetowania reklamy. W 2007 r. jako pierwszy portal w Polsce wprowadziła zawansowane technologicznie targetowanie behawioralne reklamy displayowej, teraz proponuje swym klientom e-mailing behawioralny.

E-mailing behawioralny, w odróżnieniu od e-mailingu targetowanego za pomocą danych deklaratywnych, pozwala reklamodawcom na dotarcie z przekazem do grupy docelowej charakteryzującej się określonymi preferencjami w odniesieniu do konkretnych branż, usług czy produktów. Klientom Biura Reklamy oddano do dyspozycji kilkadziesiąt behawioralnych profili użytkowników, m.in. "Właściciele małych firm", "Planujący zakup nieruchomości", "Automaniacy", "Uprawiający aktywnie sport". Segmentację internautów oparto o szczegółową analizę ich zachowania w portalu Wirtualna Polska.

Poprzez zastosowanie nowoczesnych, autorskich rozwiązań Wirtualna Polska zintegrowała możliwości systemu reklamowego i e-mailingowego. Jak zapewniają przedstawiciele WP efektem tych działań będą unikalne opcje targetowania oraz emisji reklamy online. Przykładowo, portal umożliwi dotarcie z reklamą displayową do osób, które widziały dany e-mailing i odwrotnie.

Niewątpliwym atutem wprowadzonego przez nas rozwiązania jest możliwość emisji reklamy displayowej oraz e-mailingu do tych samych profili behawioralnych; profile behawioralne dla e-mailingu pokrywają się bowiem z profilami behawioralnymi dla reklamy displayowej - wyjaśnia Michał Foks, specjalista ds. Technologii Systemu Reklamowego Wirtualnej Polski. - Klient Biura Reklamy WP może więc zdecydować o precyzyjnej, dwutorowej emisji reklamy; wykorzystując pocztę e-mail oraz formy emitowane w serwisach WWW.

Reklamodawcy zyskują tym samym możliwość wydłużenia kontaktu internauty z ich przekazem promocyjnym, a jest to niezwykle ważne m.in. w przypadku kampanii wizerunkowych. Mogą też łączyć profile behawioralne z dowolnymi parametrami demograficznymi. Podobnie jak w kampaniach displayowych, w e-mailingu behawioralnym klient będzie miał możliwość stworzenia indywidualnej grupy behawioralnej, na podstawie własnych kryteriów.

Wraz z wprowadzeniem na rynek e-mailingu targetowanego behawioralnie, WP wprowadza zmiany cen pakietów behawioralnych reklamy displayowej. Wg zapewnień Biura Reklamy WP koszty emisji niektórych profili behawioralnych zostały zmniejszone nawet o kilkadziesiąt procent.

Źródło: WP