Wykopywanie reklam na Digg.com (Wykop.pl - my to już mamy)

Użytkownicy najpopularniejszego serwisu z trendu social bookmarking Digg.com dostali możliwość "wykopywania" i "zakopywania" reklam. Reklamodawcy, których formy reklamowe zdobędą sobie przychylność internautów mogą liczyć na niższe koszty kampanii. Co interesujące, funkcjonalność ta została wdrożona na polskim Wykopie już kilka miesięcy temu.

Reklamy na Digg.com będzie można "wykopywać" dokładnie na tej samej zasadzie, co treści dodawane przez użytkowników (czyli np. linki, obrazki, wideo), które w zależności od gustu internautów szybują w górę lub spadają w dół.

Reklamy będą pojawiały się wymieszane pomiędzy dodawanymi przez użytkowników informacjami. Reklamy mają mieć taki sam wygląd jak inne treści, przy czym będą one oznaczone jako treści "sponsorowane".

"Marketerzy otrzymają teraz generowane w czasie rzeczywistym dane na temat tego, jak efektywne są ich reklamy - napisał Digg.com.

Opcja wprowadzona dziś przez Digg'a, została wdrożona na Wykopie już kilka miesięcy temu i jest oferowana serwisom contentowym w ramach oferty Wykop Poleca - mówi Michał Białek, przedstawiciel Wykop.pl - Stwarza ona podwójną korzyść - użytkownicy głosują na interesujące ich wiadomości, a reklamodawca uzyskuje promocję najlepszych treści.

Digg planuje testować nową użyteczność w okresie najbliższych kilku miesięcy (w fazie beta) z kilkoma partnerami, wśród których jest m.in. Intel i Electronic Arts. Firma będzie jednocześnie kontynuowała współpracę z zakresu sprzedaży reklam z Microsoft.

Z oferty "Wykop Poleca" korzysta m.in. Agora, Axel Springer, Infor i Puls Biznesu.