Telefonia Gadu-Gadu reklamowana przez... policjantów?

Spółka GG Network wystosowała do Komendanta Głównego Policji apel, w którym zwraca się z prośbą o edukowanie kierowców rozmawiających przez telefon komórkowy podczas jazdy zamiast karania ich mandatem. Akcja ma być przeprowadzona w przyszłym tygodniu, w momencie, gdy startuje telefonia komórkowa Gadu-Gadu. Edukacja i troska o bezpieczeństwo kierowców czy odpowiednio zawoalowana reklama?

W związku z planowanym na przyszły tydzień uruchomieniem nowej polskiej sieci komórkowej przez komunikator GG, zwracamy się do Pana z prośbą o nawiązanie współpracy w zakresie akcji wspierającej bezpieczeństwo na drogach oraz ulgowe traktowanie kierowców w przyszłym tygodniu - rozpoczyna się apel skierowany przez Zarząd GG Network do Komendanta Głównego Policji.

W liście znajduje się propozycja przeprowadzenia wspólnie z patrolami policyjnymi akcji edukacyjnej wśród kierowców informującej w jaki sposób należy korzystać z komórek podczas prowadzenia samochodu.

Troska GG Network o bezpieczeństwo kierowców w przyszłym tygodniu wynika z przypuszczeń, iż wiele osób z kilkumilionowej grupy użytkowników komunikatora będzie chciało wypróbować nową telefonię. Kierowcy będą testować nowe rozwiązania - jak przewiduje GG Network - "nierzadko podczas postoju, będąc w ruchu, przebywając w samochodzie, lub rozmawiając przez zestaw głośnomówiący, w wielu miejscach - wysyłając maila, robiąc zdjęcie, film, pisząc bloga, rozmawiając na Gadu-Gadu, również za kierownicą".

Oprócz propozycji wspólnej akcji edukacyjnej, dzięki której powyżej opisane sytuacje nie będą zagrażać bezpieczeństwu kierowców, GG Network prosi Komendę Główną policji o "łagodne traktowanie w najbliższych dniach milionów polskich internautów-kierowców, w sytuacjach kwalifikujących się do karania mandatami za korzystanie z telefonu komórkowego podczas jazdy samochodem".

Jarosław Rybus, rzecznik prasowy GG Network tłumaczy: Naszym celem jest zwrócenie uwagi na to, że coraz większe możliwości komunikacji, również ta która pojawi się w przyszłym tygodniu, zachęcają do nieustannego "klikania" i korzystania z Internetu i komórek, również w samochodzie - jesteśmy coraz bardziej mobilni.

Spółka GG Network wydaje się być świetnie przygotowana na milionowe tłumy chętne do skorzystania z nowej telefonii komórkowej. Trudno również odmówić firmie kreatywności w wymyślaniu akcji promocyjno-reklamowych.