GFK Polonia: 16,7 mln Polaków korzysta z internetu

Ponad połowa Polaków w wieku 15-75 lat (56%) tj. 16,7 mln korzysta z internetu - wynika z badania Insytutu GfK Polonia. Ponad 80% internautów jest w sieci kilka razy w tygodniu lub codziennie.

Badania GFK Polonia potwierdzają stały wzrost liczby internautów w Polsce. W styczniu 2009 r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca odsetek osób korzystających z internetu wzrósł o ponad 2%.

Okazuje się, że osiem na dziesięciu internautów (82%) korzysta z sieci kilka razy w tygodniu lub codziennie. Co dziesiąty z nich zagląda do internetu raz w tygodniu. Osoby, które rzadko odwiedzają zasoby internetowe stanowią zaledwie 8% wszystkich internautów.

Ponad połowę badanej populacji (57%) stanowią osoby w wieku 15-45 lat. W tej grupie prawie 80% deklaruje korzystanie z sieci (aż 84% z nich robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu).

Badania GfK Polonia mówią, że w domu z internetu korzysta już połowa ankietowanych, niemal co trzecia osoba korzysta z niego również w pracy, szkole lub na uczelni (28%). Co dziesiąty internauta (13%) loguje się do sieci w innych miejscach (np. korzysta z kafejki lub komputera u znajomych lub rodziny).

Wzrasta również liczba użytkowników surfujących za pośrednictwem laptopów - badanie wykazało, że posiada je w domu co piąty respondent.

Wśród celów sięgania do internetu najczęściej wymienia się wyszukiwanie informacji potrzebnych do pracy (prawie 70%) oraz komunikowanie się z innymi za pośrednictwem komunikatorów internetowych, co deklaruje również co siódmy respondent (92% wszystkich użytkowników komunikatorów używa Gadu Gadu, 67% - Skype). Dla ponad połowy respondentów internet jest źródłem rozrywki, plotek i ciekawostek (65%). Prawie połowa (46%) badanych korzysta przez internet z usług finansowo-bankowych.

Badania GfK Polonia wskazują również, że coraz częściej Polacy kupują na aukcjach internetowych - w ten sposób zaopatruje się już 28% osób. Wśród najczęściej kupowanych w sieci produktów wymienia się: książki i muzykę (19%), sprzęt komputerowy (16%) oraz sprzęt RTV (15%.). Najrzadziej kupowane w internecie są artykuły żywnościowe (2%) oraz leki i chemia gospodarcza (po 4%).

Badanie GfK Net Index realizowane jest co miesiąc na próbie 950 osób. Dotyczy zachowań Polaków, związanych z korzystaniem z internetu.

Źródło: PAP