Serwisy społecznościowe rosną - zyski z reklamy już nie do końca

Coraz więcej internautów będzie korzystać z serwisów społecznościowych, ale wzrost ten nie przyczyni się do większych zysków z publikowanych tam reklam - wynika z badania rynku przeprowadzonego przez IDC.

Według najnowszych badań IDC serwisy społecznościowe wkrótce czeka spadek wpływów z reklamy - oczywiście jeżeli nie uda im się zachęcić użytkowników do czegoś więcej, niż tylko spotykania się ze znajomymi.

Wynika to z tego, że członkowie społeczności na Facebook, MySpace i Bebo zazwyczaj klikają w reklamy internetowe rzadziej, niż statystyczny użytkownik amerykańskiego internetu.

Blisko 80 proc. wszystkich użytkowników sieci w USA kliknęło w zeszłym roku przynajmniej raz w reklamę. W serwisach społecznościowych w reklamy klikało już tylko 57 proc. użytkowników. Wyższy wskaźnik CTR prowadził również w lini prostej do większej dysproporcji w liczbie sprzedanych przez reklamodawców produktów - 23 proc. do 11 proc.

Eksperci z IDC twierdzą, że przyczyną tego stanu rzeczy jest to, że ludzie korzystający z sieci społecznościowych nastawieni są na kontakt z innymi użytkownikami. Z tego też powodu ich umysł jest mniej podatny na reklamy, niż np. umysł osoby, która przegląda Yahoo!.