18% udziału reklam online w Wielkiej Brytanii w tym roku

Reklama internetowa w Wielkiej Brytanii osiągnie 18% udziału w całościowym rynku reklamy najprawdopodobniej już w tym roku, informuje eMarketer. To ponad dwa razy więcej niż w USA czy jakimkolwiek innym kraju europejskim.

Do końca 2011 r. wartość reklam internetowych w Wielkiej Brytanii sięgnie niemal 4,5 miliarda GBP (ok. 25 miliardów zł), co stanowić będzie 52,6% całego rynku reklamy internetowej w zachodniej Europie, szacuje eMarketer.

Analitycy zwracają uwagę na duże zmiany na globalnym rynku online, jak przejecie DoubleClick przez Google i Aquantive przez MS. Jak uważają autorzy raportu rynek brytyjski świetnie dostosowuje się do tych zmian.

Według raportu dobra kondycja brytyjskiej gospodarki jest odpowiedzialna za napędzanie całego rynku reklam. Brytyjscy reklamodawcy coraz chętniej korzystają z mediów cyfrowych, mają fundusze i partnerskie agencje, które odpowiadają za ich kampanie w internecie. Zdaniem specjalistki eMarketera Karin von Abrams, brytyjskie firmy inwestują głównie w reklamy w wyszukiwarkach, platformy mobilne, serwisy społecznościowe, rich media i usługi personalizacyjne.

Tekst: Zuzanna Szybisty