Efektywna reklama na serwisach lokalnych
- Artur Małek,
- 22.08.2008, godz. 13:43
Najnowszy raport Online Publishers Association dowodzi, że reklamy emitowane na stronach internetowych mediów lokalnych wywierają wyraźny wpływ na zachowania konsumentów. Czy w Internecie zapanowała moda na regionalizm?
Według raportu "Local Online Media: From Advertising to Action" reklama emitowana na internetowych serwisach lokalnych gazet codziennych skłania aż 46% konsumentów do podjęcia określonych akcji - dokonania zakupu, wejścia na stronę WWW, uczestnictwa w danym wydarzeniu. W wypadku witryn regionalnych telewizji wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 44%, czasopism - 42%, serwisów opiniotwórczych - 39%, portali - 37%.
Wniosek z tego, że pełen obraz rezultatów kampanii internetowych można uzyskać dopiero po zestawieniu badań skuteczności prowadzonych online i offline. Dla branży interaktywnej konieczna wydaje się więc rewizja standardów pomiaru skuteczności prowadzonych działań.
Raport Online Publishers Association to kolejny dowód na to, że reklama internetowa determinuje zachowania ludzi nie tylko w sieci, lecz również poza nią. Wpływ ten z każdym rokiem jest coraz większy.