W wyszukiwarce lepsza 10 niż 9 pozycja

42 proc. wszystkich kliknięć w wynikach organicznych Google, przypada na pierwszą pozycję - jak wynika z analizy opublikowanej przez serwis Searchlight Digital. Pierwsze cztery pozycje zbierają łącznie dwie trzecie kliknięć (68 proc.) a pierwsza dziesiątka (czyli cała pierwsza strona) otrzymuje ponad 90 proc. kliknięć.

Opublikowane dane pokazują również bardzo ciekawą tendencję w zachowaniach użytkowników: częściej klikają oni w link z pozycji 10. niż z 9. Ostatni rezultat na stronie zebrał ok. 577 tys. kliknięć, a przedostatni niewiele miej, bo 549 tys. Różnicę nie są tu oczywiści duże, ale ciekawi sam fakt, że nie zawsze trzeba być wyżej w wyszukiwarce, żeby wzbudzić zainteresowanie internauty.

Wyniki analizy pokazują jasno, że serwis wypozycjonowany na drugiej stronie wyników Google, ma bardzo małe szanse by zostać odnalezionym przez internaute. Linki znajdujące się na stronie drugiej otrzymują zazwyczaj poniżej 1 proc. kliknięć, a w większości przypadków mniej nawet niż 0,5 proc.

Oczywiście pierwsza strona nie zawsze gwarantuje sukces. Jak wskazują autorzy badania, ponad 46 proc. internautów nie wybiera na tej stronie żadnej z wyświetlonych propozycji. Oznacza to jasno, że wyniki nie zawsze są adekwatne do oczekiwań osób korzystających z wyszukiwarki.

Metodologia

Badania przeprowadzono przy użyciu wyszukiwarki AOL, która wykorzystuje mechanizm Google. Badaniem objęto 36 mln wyszukiwań oraz 19 mln kliknięć pochodzących od milionów internautów (niezależnie od poszukiwanego tematu). Analizie poddano jedynie wyniki organiczne. Wyniki PPC nie zostały uwzględnione w badaniu.