Wzrasta popularność internetowych kuponów promocyjnych w Stanach Zjednoczonych

Aż o 83% od 2005 r. powiększyła się grupa klientów wykorzystujących kupony promocyjne pobierane z internetu - wykazuje badanie przeprowadzone wśród amerykańskich klientów.

Raport z badań ogłoszony przez Scarborough Research mówi o wzrastającej popularności kuponów promocyjnych pobieranych z internetu. Kuponów, które w Polsce w zasadzie nie są znane. Autorzy raportu podkreślają jednak, że amerykańskie gospodynie domowe nadal preferują sobotnie wydania gazet jako najlepsze źródło uzyskiwania narzędzi służących do polowania na promocje.

W Stanach Zjednoczonych 11% gospodyń domowych korzystających z promocyjnych kuponów pobiera je z internetu. Jest to jednak najmniej popularna forma zdobywania kuponów. Pierwsze miejsce zajmują sobotnie wydania gazet (53%), dużą popularnością cieszą się oferty pocztowe (33%) oraz kupony otrzymywane w sklepach (33%), a także karty lojalnościowe (22%) . Badanie wykazało jednak największy i najbardziej dynamiczny wzrost popularności internetowych kuponów: grupa klientów wykorzystująca tę formę polowania na okazje powiększyła się od 2005 r. aż o 83%.

W Polsce idea kuponów promocyjno-zniżkowych nie wydaje się szczególnie popularna. Najwięcej takowych ofert znaleźć można na aukcjach internetowych, a także w nielicznych serwisach branżowych. Wzrost popularności kuponów internetowych za oceanem skłoni być może rodzimych producentów i dostawców do zainteresowania się tą formą reklamy.

Źródło: http://www.marketingcharts.com