14,1% kliknięć jest fałszywych

Z raportu firmy Click Forensics wynika, że 14,1% kliknięć na reklamy tekstowe jest fałszywych. Trzy miesiące temu było to 13,7%.

Google oraz Yahoo lepiej radzą sobie z problemem niż małe firmy. W przypadku dwóch gigantów, liczba fałszywych kliknięć wyniosła 12,8% wszystkich. Jeszcze trzy miesiące temu było to jednak 12,1%.

Według danych firmy Outsell fałszywych kliknięć było jeszcze więcej, w 2005 roku aż 14,6% zostało dokonanych przez oszustów. Spowodowało to straty rzędu 800 mln USD wśród amerykańskich reklamodawców.

Wyniki raportu opierają się na danych 1300 marketerów. Click Forensics jest firmą, która zajmuje się zwalczaniem zjawiska click fraud. W ciągu ostatnich trzech miesięcy do sieci witryn stowarzyszonych, która ma zapobiegać zjawisku fałszywych kliknięć, dołączyło 900 nowych reklamodawców.

Źródło: Los Angeles Times (ang.)

Więcej: Click Fraud Network (ang.)

***

Więcej o click fraud: Naga prawda o fałszywych kliknięciach