Zasięg Interia.pl niebawem wzrośnie

Część serwisów wydawnictwa Bauer już w ramach najnowszych wyników Megapanel (za grudzień) trafi do Grupy Interia.pl, dowiedział się Internet Standard. W ramach kolejnych wyników (za styczeń) już wszystkie serwisy Bauera mają być zgrupowane z Interią. A to oznacza, że Interia.pl zyska nawet 4 pkt proc. zasięgu i wzmocni pozycję portalu w stosunku do dwóch najbliższych konkurentów - Gazeta.pl i o2.pl

Bauer Media Invest jest większościowym udziałowcem Interia.pl od stycznia br. Było więc tylko kwestią czasu kiedy serwisy internetowe należące do Bauera zostaną "podłączone" w badaniu Megapanel PBI/Gemius do portalu Interia.pl. Choć Bauer przed zakupem Interii nie był traktowany jako potentat na rynku internetowym, to ma kilka serwisów, które cieszą się popularnością. Największy z nich to PC Format, który miał w listopadzie 5,41% zasięgu i 755 tys. użytkowników (real users).

Postanowiliśmy sprawdzić o ile powiększyłby się zasięg serwisów Interia.pl, gdyby już w wynikach Megapanel PBI/Gemius za listopad dodać do nich serwisy należące do Bauera. Zwracamy uwagę, że są to analizy czysto hipotetyczne, na oficjalne dane będziemy musieli poczekać do publikacji najnowszych wyników Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2007 r. i styczeń 2008 r.

Zasięg Interia.pl niebawem wzrośnie

Jeśli Interia.pl miałaby w listopadzie zasięg na poziomie 53%, to jej przewaga w stosunku do o2.pl wzrosłaby do 6 pkt proc. (naprawdę Interia.pl miała 49,27% zasięgu i róznica wynosiła 2,58 pkt proc.), a w stosunku do Gazeta.pl o ponad 8,5 pkt proc. (naprawdę różnica wynosiła 5,12 pkt proc.). Bauer jest właścicielem jeszcze kilku innych serwisów, lecz brak dla nich danych w Megapanel PBI/Gemius.

Jak pokazywaliśmy już wcześniej, zarówno Gazeta.pl jak i o2.pl coraz bardziej zbliżały się pod względem zasięgu do portalu Interia.pl. Jednak witryny Bauera, pozwolą Interii, przynajmniej na jakiś czas, zachować bezpieczną odległość przed konkurencją.

Zasięg Interia.pl niebawem wzrośnie

Zasięg (%) portali Interia.pl, o2.pl i Gazeta.pl od września 2006 r. do listopada 2007 r. Źródło: Megapanel PBI/Gemius

Aktualizacja: 08 lutego 2008 13:33

1 lutego wygasła umowa pomiędzy firmą Travian Games GMBH, producentem gry online Travian, a spółką Interia.pl, dowiedział się Internet Standard.

W czasie trwania umowy Interia.pl była wyłącznym polskim partnerem serwisu Travian.pl, a jego wyniki były uwzględniane w ogólnych wynikach oglądalności portalu Interia.pl w badaniu Megapanel PBI/Gemius. W listopadzie prawie 400 tys. graczy Traviana wygenerowało aż 732 mln odsłon i spędziło w serwisie prawie 4 mln godzin (dane za Megapanel PBI/Gemius).

Nieobecność Traviana włynie więc znacząco na liczbę odsłon i czas spędzany w portalu Interia.pl. Więcej w tekście Walka na odsłony, czyli gry MMO w Onet.pl.