Internet największym medium reklamowym w Szwecji

W tym roku w Szwecji internet będzie miał największe udziały w media-miksie. Wydatki na sieć będą stanowiły 19,5% udziałów w torcie mediowym, wyprzedzając TV, której udziały wyniosą 19,2%, prognozuje grupa domów mediowych Group M. To pierwszy kraj na świecie, w którym internet stanie się największym medium reklamowym wyprzedzając prasę, TV, radio i outdoor.

-Szwecja jest wyjątkiem, jednak mija trochę czasu i ponownie dzięki internetowi wyjątki stają się regułami - mówi dla Guardiana Adam Smith, dyrektor zarządzający Group M.

Rynek szwedzki jest dosyć nietypowy, jednak Group M prognozuje, że także w Wielkiej Brytanii wydatki na sieć przekroczą te na TV już niebawem, bo w 2009 r.

Pod koniec 2008 r. w Wielkiej Brytanii internet będzie miał 24,8% udział w media-miksie, a TV niewiele więcej - 26%. W takiej sytuacji przy zaledwie 6% dynamice wzrostu wydatków na sieć, powinna ona prześcignąć TV w 2009 r., uważają specjaliści z Group M. Wydatki na reklamę online mają w tym roku rosnąć w Wielkiej Brytanii w tempie ponad 30% i osiągnąć wartość 3,4 mld GBP.

Źródło: Guardian