Gadu-Gadu przejmuje Fora.pl

Gadu-Gadu S.A. przejęła serwis społecznościowy Fora.pl. Twórcy serwisu będą go dalej rozwijać jako pracownicy spółki. To już trzecia akwizycja Gadu-Gadu od początku roku, a w planach są kolejne.

Serwis Fora.pl umożliwia darmowe zakładanie i prowadzenie własnego forum dyskusyjnego. Liczba hostowanych forów wynosi obecnie ponad 336 tys., a liczba zarejestrowanych użytkowników - prawie 5 mln. Zgodnie z wynikami badania Megapanel/PBI w kwietniu serwis Fora.pl odwiedziło 1,5 mln internautów (real users), a jego zasięg wyniósł 10,62%, co daje mu 6. pozycję na liście najpopularniejszych polskich serwisów społecznościowych.

Fora.pl to już trzecia akwizycja Gadu-Gadu w tym roku. Pod koniec maja spółka kupiła 100% udziałów w firmie MojaNauka.pl sp. z o.o., dzięki czemu wzbogaciła się o trzy serwisy: Nauka.pl, Angielski24.pl i Nastolatek.pl. W czerwcu przejęty został Blip, polski odpowiednik Twittera.

Ani Fora.pl ani żaden inny serwis po zmianie właściciela nie przeszedł większych zmian. Wszystkie mają być jednak zintegrowane z platformą Moja Generacja, dzięki czemu użytkownicy zyskają szereg nowych funkcjonalności.

- O tym, jakie to będą funkcjonalności, użytkownicy serwisu przekonają się w najbliższym czasie. Dzisiaj nie chcemy zdradzać szczegółów - mówi Jarosław Rybus, rzecznik prasowy Gadu-Gadu S.A.

Przejęcia to dla spółki jeden z celów związanych z wejściem na giełdę. Na akwizycję innych podmiotów Gadu-Gadu zamierza wydać 39 mln zł z pierwszej emisji akcji.

- Opracowaliśmy plan przejęć oraz kryteria interesujących nas spółek. Prowadzimy rozmowy z kilkoma podmiotami. Interesują nas przede wszystkim najwięksi gracze - powiedział w styczniu Piotr Pokrzywa, członek zarządu spółki.

Jakimi firmami interesuje się Gadu-Gadu? Jarosław Rybus: -Interesują nas usługi, które możemy w sposób atrakcyjny dla naszych użytkowników połączyć z siecią Gadu-Gadu. Powinny one wnosić wartości dodane, uzupełniające dla komunikatora.

W kwietniowym rankingu serwisów tematycznych Moja Generacja miała 1,3 mln użytkowników (real users) i 9,02% zasięgu uzyskując 7. pozycję w kategorii 'Społeczności'.

Patrz także:

Gadu-Gadu przejęło Blip

Gadu-Gadu przejmuje serwis Nauka.pl