Gadu-Gadu przejmuje serwis Nauka.pl

Gadu-Gadu S.A. przejęło serwis Nauka.pl poprzez kupienie 100% udziałów spółki MojaNauka.pl Sp. z.o.o. Dzięki transakcji Gadu-Gadu ma zamiar rozszerzyć zakres swojej działalności o sferę edukacyjną - już niedługo chce wprowadzić nowe usługi dla swojej głównej grupy docelowej, uczniów i studentów.

Serwis Nauka.pl powstał w 1999 i oferuje lekcje języków obcych oraz materiały do nauki dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum oraz liceum. Poprzez jego zakup Gadu-Gadu chce powiększyć swój zasięg wśród grupy docelowej dzieci i młodzieży mając na uwadze jego synergię z innymi serwisami. Wartość transakcji wyniosła 864 tys. PLN. Jest to pierwszy zakup spółki w tym roku.

Ze strony Gadu-Gadu S.A. jest to ruch umotywowany dalszym rozwojem. Jak mówi Piotr Pokrzywa z zarządu Gadu-Gadu S.A.: -- Nauka.pl jest doskonale dopasowana do profilu dużej części naszych użytkowników. Z pewnością uzupełni więc naszą ofertę, a także pozwoli zwiększyć przychody z reklam i innych usług oferowanych dla ściśle określonej grupy docelowej.

Dużą szansę na rozwój widzą w tej transakcji także właściciele kupionego serwisu. Jak mówi Jakub Kucharski z Nauka.pl: -- Włączenie serwisu Nauka.pl do sieci Gadu-Gadu to olbrzymia szansa dla rozwoju portalu Zdobyliśmy przez osiem lat działalności bogate doświadczenie, zbudowaliśmy liczną społeczność, teraz w połączeniu z Gadu-Gadu będziemy mogli oferować jeszcze więcej produktów, zrealizować ciekawe projekty, które mieliśmy w planie.

Według danych Megapanel PBI/Gemius za marzec 2007, z serwisu Nauka.pl korzystało 537 tys. użytkowników (real users). W kategorii edukacja serwis znalazł się na 12 miejscu w Polsce, a jego zasięg zwiększył się względem lutego o 3,86%.

tekst: Konrad Szlendak