11,5 mld EUR na reklamę online w Europie w 2007 r.

IAB Europe szacuje, że wydatki na reklamę online w Europie wyniosą w tym roku 11,5 mld USD. To 38% więcej niż w 2006 r. kiedy w całej Europie wyniosły one ok 8 mld EUR. Na początku II kwartału 2008 r. mają się też pojawić wyniki pierwszej polskiej edycji badania AdEx, dzięki któremu można porównywać wydatki na reklamę online pomiędzy poszczególnymi krajami kontynentu.

Jak podaje IAB Europe, na niektórych rozwijających się rynkach wzrost wydatków wyniósł nawet 70% w skali roku. Wzrost wydatków w krajach, które mają dojrzały rynek reklamy online, takich jak Dania, Francja, Niemcy i Wielka Brytania wyniósł ok. 30-40% w skali roku.

Prognoza IAB uwzględnia reklamę graficzną, ogłoszenia drobne, reklamę w wyszukiwarkach oraz mailingi.

Rynek amerykański jest o 2,1 mld EUR większy od europejskiego. Jak wynika z danych amerykańskiego IAB w tym roku wydatki na reklamę online wyniosą w USA 13,6 mld EUR. To bardzo dobry wynik Europy, zważywszy na to, że w 2006 r. "przepaść" pomiędzy USA a naszym kontynentem wyniosła aż 4,8 mld USD.

Według IAB Europe najważniejszymi trendami 2008 r. będą reklama wideo, internet w urządzeniach mobilnych, serwisy i media społecznościowe oraz targetowanie behawioralne.

Oficjalne dane dotyczące wydatków na reklamę online w Europie w 2007 r. zostaną podane w czerwcu 2008 r. Zostaną w nich uwzględnione polskie badania wydatków na reklamę online AdEx.

Kwota podana przez IAB Europe uwzględnia także dane szacunkowe z polskiego rynku.