MySpace wprowadza serwis informacyjny

News Corporation dołączy dzisiaj atrakcyjny serwis informacyjny do jednego ze swoich najcenniejszych nabytków, MySpace - najpopularniejszej platformy społecznościowej w internecie.

Serwis nazywa się MySpace News, a jego silnik jest wzorowany na sposobie działania Google News, które zbiera wiadomości z ponad 4,5 tys. źródeł w sieci po czym aranżuje je tematycznie. W serwisie będzie dostępnych 25 głównych tematów i około 300 pobocznych kategorii, dotyczących głównie życia gwiazd, mody, plotek i motoryzacji.

Nowy serwis ma zachować element społecznościowy dzięki możliwości ustalania rankingu wiadomości przez użytkowników. Wzorcem jest sposób działania popularnej strony Digg.com, na której wiadomości są pozycjonowane właśnie w oparciu o ten sam system, będący idealnym przykładem funkcjonalności Web 2.0.

Jak twierdzą eksperci, MySpace News jest próbą przytrzymania 100 mln unikalnych użytkowników, którzy według danych comScore Network, regularnie odwiedzają stronę.

Uruchomienie MySpace News jest także elementem długofalowej strategii News Corporation, mającej na celu zdobycie pozycji lidera w sektorze internetowym poprzez inwestycje w rozrywkę. Ma to przynieść firmie około 500 mln USD dochodu do końca tego roku fiskalnego.

Przyczyna stworzenia serwisu leży w naciskach ze strony innych firm z branży internetowej. Jak mówi Brian Norgard, współzałożyciel firmy Newroo, kupionej przez News Corporation w zeszłym roku, która stworzyła technologię MySpace News: - Wielu reklamodawców zgłosiło się do nas z pytaniem o usługę, która pozwoliłaby im śledzić gusta użytkowników MySpace w bardziej bezpośredni sposób.

http://news.myspace.com/

źródło:http://www.reuters.com/

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak