Expert-Monitor rozpoczyna monitoring reklamy internetowej

Firma badawcza Expert-Monitor w II kwartale tego roku rozpocznie monitorowanie wydatków reklamowych w internecie.

Expert-Monitor zajmuje się monitoringiem reklamy prasowej, radiowej, telewizyjnej, kinowej i zewnętrznej. W II kwartale tego roku dołączy do nich reklama internetowa. Tym samym Expert-Monitor będzie w pełni monitorował rynek mediów reklamowych w Polsce.

Dzięki badaniu ADRK będzie można poznać m.in. dane dotyczące wartości rynku reklamy internetowej, udziału poszczególnych branż, brandów oraz największych reklamodawców.

Na początek do udziału w badaniu ADRK zgłosiło się trzech graczy z rynku reklamy internetowej: Onet.pl, Gazeta.pl oraz Idg.pl.

-Cieszymy się że tak długo oczekiwany, zarówno przez rynek jak i samych wydawców projekt wreszcie startuje. Pewni jesteśmy że każdej firmie z branży zależy na własnej wiarygodności w oczach zarówno reklamodawców jak i inwestorów, więc do Agory, IDG i Onetu szybko dołączą kolejni wydawcy internetowi. Dane opracowane przez Expert Monitor, mający wieloletnie doświadczenie w monitoringu wydatków reklamowych w innych mediach, pomogą zwiększyć dynamikę rozwoju internetu w Polsce, z niecierpliwością oczekujemy więc pierwszej publikacji wyników która powinna pojawić się jeszcze w tym kwartale.- mówi Radosław Kucko, dyrektor ds. Badań i Analiz z Grupy Onet.pl specjalnie dla Internet Standard.

ADRK to skrót od Audytowana Deklaratywność Realizacji Kampanii.