CR Media przygląda się ofercie Gadu-Gadu S.A.

CR Media Consulting opublikowało raport dotyczący wejścia Gadu-Gadu S.A. na giełdę. Zdaniem CR Media silne strony firmy to duży potencjał reklamowy i przywiązanie reklamodawców do marki. Natomiast podstawowym problemem spółki jest brak dywersyfikacji przychodów.

Według CR Media pozycja komunikatora Gadu-Gadu na rynku jest na tyle silna, że nawet podniesienie cen emisji reklam w komunikatorze o 80-90% nie spowoduje odpływu reklamodawców. Komunikatorowi nie grozi także nagły odpływ użytkowników.

Według CR MEDIA chociaż Gadu-Gadu próbuje pozyskać pieniądze z telefonii VOIP to bardzo przegrywa na tym rynku, choćby w starciu z komunikatorem Skype. Problemem firmy jest hipotetyczna zmiana statusu głównego konkurenta. Kiedy Skype postanowi włączyć się do gry o pieniądze z reklamy internetowej, może doprowadzić do odpływu reklamodawców z komunikatora Gadu-Gadu oraz obniżki cen w tym segmencie reklamy, piszą autorzy raportu. Jako nieudany, oceniają serwis społecznościowy Generacja Gadu-Gadu. Reasumując, dotychczasowe próby pozyskania nowych źródeł przychodów nie przyniosły spodziewanych efektów.

CR Media analizuje w raporcie poszczególne plany Gadu-Gadu na pozyskanie środków z giełdy. Jeśli chodzi o przejęcia innych podmiotów, na które spółka chce przeznaczyć 39 mln zł, to CR Media szczególnie dobrze ocenia ewentualne inwestycje związane z serwisami społecznościowymi oraz serwisami z treściami wideo. Dobrze oceniane są także plany rozwoju na rynkach wschodnich (Ukraina, Białoruś), na które spółka chce przeznaczyć 4,5 mln zł. Gadu-Gadu S.A. zamierza przeznaczyć także 3 mln zł na komunikator dla biznesu. CR Media uważa, że to dobry kierunek, wymaga jednak przekonania pracodawców, że to odpowiednie narzędzie komunikacji i nie wpływa negatywnie na wydajność pracowników.

Więcej: Raport specjalny CR Media poświęcony Gadu-Gadu (plik PDF)