Strategia Interia.pl na rok 2007

$- Obszary technologiczne są kluczowe dla rozwoju spółki -$ ogłosił prezes Interia.pl Grzegorz Błażewicz na spotkaniu z dziennikarzami. Firma zamierza wprowadzić w przyszłym roku nowy produkt - Platformę Dystrybucji Treści Multimedialnych. Spółka ogłosiła również, że wyniki finansowe za rok 2006 będą rekordowe

Interia.pl skupia się na rozwoju technologicznym. Przygotowywany jest m.in. dostęp do portalu dla urządzeń przenośnych oraz poprzez aplikację desktopową. - Na początku 2007 zaprezentujemy aplikację do komunikacji z portalem. Nie jest to tylko czytnik RSS - wyjaśnia Błażewicz. Spółka zamierza utworzyć Software House - zespół, który będzie odpowiadał za produkcję nowych rozwiązań informatycznych oraz wyznaczał kierunki rozwoju technologicznego portalu. Mają to być m.in. rozwiązania audio/video, peer 2 peer, moduły do telewizji internetowej. Interia.pl zamierza w nie inwestować, aby uniezależnić się od firm zewnętrznych, obniżyć koszty oraz w przyszłości rozpocząć sprzedaż licencji na opracowane oprogramowanie.

Na pierwszym miejscu społeczności

Jeśli chodzi o ofertę produktową to najważniejsze dla firmy są serwisy społecznościowe - To największy element przychodów - mówi Błażewicz. Kolejnym elementem jest działalność e-commerce. Większy nacisk ma zostać położony na "sprzedaż merytoryczną" - połączenie e-commerce z informacyjnymi obszarami portalu. Trzeci obszar to rozrywka interaktywna i multimedialna. Kolejne są serwisy informacyjne, które będą rozwijane także w oparciu o potencjał nowego inwestora - wydawnictwa Bauer. W ramach strategii na rok 2007 firma zamierza uruchamiać serwisy pod nowymi markami.

Innowacyjnie, ale pod kontrolą

Strategia Interia.pl na rok 2007

Struktura przychodów spółki Interia.pl S.A., źródło: prezentacja Interia.pl S.A.

Wyniki finansowe za rok 2006 będą rekordowe, informuje Interia.pl. W 2007 roku firma zamierza utrzymać wysokie tempo wzrostu przychodów oraz rentowność operacyjną na poziomie 9-10%. Spółka zwiększa dokładność zarządzania, a z kontrolą finansową schodzi do poziomu poszczególnych projektów. - W Interii nie ma problemu braku pomysłów. Wyzwaniem jest wybranie tych najciekawszych - mówi Dariusz Mazurkiewicz, dyrektor finansowy Interia.pl. - Interia będzie więc innowacyjna, ale pod kontrolą - dodaje. Spółce zależy też na jeszcze większej dywersyfikacji przychodów.

Agregator multimedialny

Strategia Interia.pl na rok 2007

Platforma Dystrybucji Treści Multimedialnych, źródło: prezentacja Interia.pl S.A.

Jednym z nowych pomysłów jest Platforma Dystrybucji Treści Multimedialnych, która ma umożliwić producentom i twórcom dostarczanie zawartości multimedialnej dla odbiorców w trzech grupach: indywidualnej, hurtowej oraz tzw. pół-hurtowej. - To zupełnie nowy model biznesowy jeśli chodzi o korzystanie z multimediów - przekonywał Grzegorz Błażewicz. Dzięki platformie dystrybutorzy treści będą mogli zakupić materiały multimedialne. Interia.pl ma pełnić więc role pośrednika między dostawcami a dystrybutorami treści. Trudno o więcej szczegółów, gdyż nie została zaprezentowana żadna demonstracja projektu. Platforma ma ujrzeć światło dziennie na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2007.

Patrz także:

Dobry czas na sprzedaż Interii?

Interia.pl zwiększa zysk o 143% po trzech kwartałach 2006 r.

Co konkretnie planuje Interia.pl