Baidu rusza za granicę

Szefostwo Baidu, największej chińskiej wyszukiwarki, ogłosiło, że w przyszłym roku zadebiutuje japońska wersja serwisu. Robin Li, prezes firmy, poinformował, że Baidu już od pół roku prowadzi badania nad stworzeniem japońskojęzycznej wersji.

Baidu to nie tylko największa wyszukiwarka Państwa Środka. To również, według danych serwisu Alexa, 4. pod względem popularności witryna na świecie. Częściej odwiedzane są jedynie Yahoo, MSN oraz Google.

Potencjał wyszukiwarki doceniły już największe światowe firmy. Jej partnerem jest Intel, zainwestował w nią Google, który mimo to prowadzi własną witrynę Google.cn.

Na chińskim rynku Baidu musi mierzyć się z rosnącą konkurencją ze strony oferty zagranicznych firm i to może być jedna z przyczyn, dla której firma zdecydowała się na zagraniczną ekspansję.

Silna konkurencja może pojawić się i w Japonii. Miejscowe Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu rozważa bowiem stworzenie własnej, narodowej wyszukiwarki.