100 czytelników w Sieci = 1 czytelnik papieru

Vincent Crosbie, analityk z firmy Borrell Associates, oszacował, że 1 czytelnik papierowego wydania gazety przynosi takie dochody, do wygenerowania jakich potrzebnych jest 100 czytelników wersji online. Dlatego niektóre amerykańskie gazety, które zdecydowały się na publikacje treści w Internecie, musiały przegrać...

Wyniki swoich szacunków Crosbie ogłosił w trakcie imprezy World Newspaper Advertising Conference & Expo. Jego zdaniem gazety decydujące się na udostępnianie treści w Sieci muszą starać się o dramatyczne zwiększenie przychodów ze sprzedaży reklam online. Inaczej grozi im śmierć.

Problem konkurencji między treściami dostępnymi w Sieci i publikowanymi w tradycyjnych, papierowych wydaniach nie jest nowy. Na rynku pojawia się od kilku lat i z każdym rokiem wywołuje coraz większe zdenerwowanie wśród wydawców tradycyjnych - nie wiadomo bowiem, jak najlepiej "ugryźć" rynek Internetu (więcej na ten temat w artykule: "Papierowi wydawcy tracą grunt pod nogami").