Dzięki poprawie użyteczności można zwiększyć kluczowewskaźniki - sprzedaż i ruch na stronie, średnio o 83%
premiujemy zgłoszenia grupowe - skontaktuj się za nami: [email protected]
Czego dowiesz się na szkoleniu:.
1. Zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat mechanizmów percepcyjnych rządzących zachowaniem użytkowników,
2. Dowiesz się, jakie są narzędzia badania użyteczności stron i czego można oczekiwać po ich wynikach,
3. Poznasz najlepsze praktyki i wdrożenia z wielu branż,
4. Będziesz mógł skonsultować swoje strony pod kątem usability i optymalizacji konwersji.
Program szkolenia:
-
8:45 - 9:00 Rejestracja uczestników, poranna kawa
-
9:00 - 9:45 Dobre usability, czyli tak właściwie, co?
Dlaczego niektóre strony nas irytują, a inne są łatwe w obsłudze? Jakie kryteria muszą spełnić, żeby były intuicyjne? Czym jest model mentalny i jakimi cechami charakteryzują się systemy, które lubimy? Jak mierzyć usability? Jak oceniać zwrot z inwestycji (ROI) w usability?
-
9:45 - 11:00 Usability dla landing pages – najczęściej popełniane błędy
Praktyczne wykorzystanie techniki testu windowego (elevator pitch) dla optymalizacji przekazów strony głównej oraz landingpages. Formularze leadowe – case study.
-
11:00 - 11:15 Przerwa kawowa
-
11:15 - 12:30 Usability w e-commerce – najczęściej popełniane błędy
Najczęściej popełniane błędy na stronach głównych, kartach kategorii, wynikach wyszukiwania oraz kartach produktów w sklepach internetowych B2B oraz B2C. Dobre praktyki UX w budowaniu koszyka i wyjścia do kasy (check-out)
-
12:30 - 13:15 Dobre praktyki w opracowaniu formularzy
Co irytuje użytkowników podczas wypełniania formularzy? Jak podnieść konwersję?
Jak przygotowywać krótkie formularze leadowe, jak optymalizować formularze rejestracji kont użytkowników w e-commerce, jak budować formularze obejmujących nawet kilkadziesiąt pól – np. dla wniosków o ubezpieczenia bądź konta bankowe?
Case study: analiza formularzy z wykorzystaniem techniki listy kontrolnej wg normy ISO.
-
13:15 - 14:00 Lunch
-
14:00 - 15:30 Badania użyteczności – przegląd metod i narzędzi do badań i optymalizacji usability
Jak wykorzystywać do badań użyteczności narzędzia analizy ilościowej (statystyki oglądalności, clicktracking, mousetracking)?
Czym są i jakie wnioski przynoszą metody jakościowe, takie jak testy sortowania kart, user testy, eyetracking i obserwacja uczestnicząca?
Wykorzystanie omnichannel dla optymalizacji UX serwisu internetowego – infolinia i social media jako źródła danych.
-
15:30 - 17:00 Fakty i mity o testach z użytkownikami
Czy naprawdę wystarczą 3 osoby, żeby sprawdzić UX strony www? Na kim testować?
Czego nie dowiesz się z testów użyteczności?
Wady, zalety i organizacja procesu testowego dla stacjonarnych i zdalnych testów użyteczności
-
17:00 - 17:15 Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów
Szkolenie poprowadzi:
Jacek Popko
Managing Director, KKVLABPraktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem.Brał udział w kilkuset projektach interaktywnych, w tym z zakresu badania użyteczności stron i sklepów internetowych, oraz urządzeń mobilnych i aplikacji. Realizował projekty m.in. dla Alior Sync, Cisco, Cinema3D, Eden Springs, Empik.com, Eurobank, Eurovia, Integrated Solutions (Orange), PURO Hotel, Qubus Hotel, Statoil, VB LEASING, Miasta Wrocławia. W 2011 r. w związku z rozwojem specjalistycznych kompetencji, w ramach prowadzonej agencji, rozwinął dział badawczy skoncentrowany na użyteczności (HCI, UX), funkcjonujący pod marką UsabilityLAB. Opiekun merytoryczny kierunku studiów podyplomowych „Innowacyjne technologie w sprzedaży i obsłudze klienta” prowadzonego na WSH we Wrocławiu. Jest członkiem międzynarodowych organizacji The Interaction Design Foundation oraz ACM: SIG-CHI, które skupiają specjalistów z zakresu użyteczności i wyznaczają standardy obowiązujące w branży.
Szkolenie szczególnie polecamy:
osobom odpowiedzialnym za sprzedaż w Internecie, zarządzanie obszarem e-commerce oraz pozyskiwanie leadów i subskrybentów, a w szczególności:
- managerom i specjalistom ds. ecommerce,
- managerom i specjalistom marketingu, sprzedaży, wsparcia biznesu,
- managerom i specjalistom ds. rozwoju biznesu i nowych technologii,
- managerom i specjalistom ds generowania leadów,
- project i brand managerom wykorzystującym kanał online w sprzedaży swoich produktów.