E-commerce Standard to konferencja z najdłuższą,14-letnią tradycją na rynku poświęcona skutecznej sprzedaży produktów i usług przez Internet.
To jedno z ważniejszych wydarzeń na polskim rynku oraz unikalna przestrzeń do czerpania inspiracji i nawiązywania nowych kontaktów biznesowych.
Program konferencji jest gwarancją intensywnej wymiany doświadczeń i poznania wielu perspektyw. W gronie prelegentów gościmy przedstawicieli dużych i średnich firm, którzy podzielą się najlepszymi praktykami w trakcie prezentacji oraz paneli dyskusyjnych, a także ekspertów, którzy poprowadzą interaktywne warsztaty w mniejszych grupach podczas równoległych sesji. Po pierwszym dniu zapraszamy Państwa do udziału w wieczornym networkingu, który będzie okazją do pogłębienia rozmów w mniej oficjalnej atmosferze. To wszystko w przestrzeniach z przepięknym, panoramicznym widokiem na Wisłę.
Rejestracja uczestników, poranna kawa i networking.
Powitanie uczestników, otwarcie konferencji.
Spojrzenie praktyków: Kierunki rozwoju e-commerce, trendy i wyzwania.
DYSKUSJA PANELOWA
Personalnie o personalizacji.
CASE STUDY Tally Weijl
Jak budować obecność marki premium na platformach typu marketplace - w dobie ich rosnącej popularności.
CASE STUDY Swarovski
W 2018 roku sprzedaż na marketplace’ach, stanowiła już 52% globalnej sprzedaży on-line. Wartość zamówień na 100 najwiekszych markeplace’ach osiągnęła zawrotną kwotę, prawie 2 trilionów dolarów, a w Chinach, Tmall and JD.com odpowiadają za 86% lokalnej sprzedaży on-line. Podczas mojej prelekcji opowiem, w jaki sposób marki premium mogą i powinny budować strategię obecności na platformach typu marketplace, w dobie zmieniających się zachowań konsumenckich. Odpowiem również na pytanie, czy są skazane na współpracę tylko z liderami rynku, jak chiński Tmall, globalny Amazon czy lokalne Allegro, a także w jaki sposób powinny chronić swój wizerunek na tych platformach. Podzielę się również własnymi doświadczeniami, z perspktywy marki Swarovski, współpracującej ze wspomnianymi, największymi graczami na rynku e-commerce.
Przerwa na kawę, networking.
Rozwój projektów e-commerce w dużych organizacjach.
CASE STUDY Sferis.pl
Mimo, że e-commerce wydaje się nieuniknionym kierunkiem rozwoju dla każdej niemal organizacji, jego zaszczepienie w ekosystemie firmy bywa często wyzwaniem trudniejszym, niż początkowo można było przypuszczać. Wypłynięcie na szerokie wody Internetu przynosi ogromne korzyści, których osiągnięcie jest jednak okupione koniecznością stawienia czoła przeszkodom nieznanym z działania w tradycyjnych gałęziach handlu. Od rozwiązań legislacyjnych, przez konflikt interesów klientów B2B i B2C, skomplikowane modele obsługi logistycznej po walkę z konkurencją - każdy z tych obszarów wymaga dokładnej (i ciągłej!) analizy, jeżeli chcemy zachować rentowność biznesu i zapewnić jego harmonijny rozwój. Na przykładzie rozwiązań polskich i brytyjskich opowiem o kluczowych elementach, na które należy zwrócić uwagę podczas planowania wdrożenia lub rozwoju e-commerce'u w firmie; przedstawię również najważniejsze KPI do monitorowania oraz opowiem o narzędziach usprawniających pracę kierownika tego typu projektu.
Strategie wsparcia sprzedaży online / omnichannel. Współpraca producentów ze sklepami internetowymi.
Wsparcie sprzedaży to nie tylko promocje cenowe. Współpraca na linii producent – sklep internetowy powinna być budowana w oparciu o kilka filarów – działania trade'owe, marketingowe, przemyślane procesy back office, planowanie zasobów, transparentne raportowanie wyników. Z prelekcji dowiemy się jak i w oparciu o jakie narzędzia planować współpracę, definiować wspólne cele i ambicje, ale również jak w przemyślany sposób inwestować w rozwój klienta.
Udany biznes - historia sukcesu z pierwszej ręki.
CASE STUDY
Od start-upu do lidera rynku – podczas prelekcji powiem o początkach marki, współtworzeniu segmentu e-płatności w Polsce, o budowaniu firmy, zdobywaniu pozycji lidera, ciągłym rozwoju i dążeniu do dostarczania partnerom najlepszych i najbezpieczniejszych rozwiązań technologicznych.
Jak analityka i modele atrybucji zwiększyły ROAS o 100%.
CASE STUDY R.pl
Jak analityka i modele atrybucji zwiększyły ROAS o 100%. Każdy e-commerce zadaje sobie pytanie, gdzie i ile wydać pieniędzy, aby uzyskać największy efekt sprzedażowy. Model atrybucji oparty na ostatnim kliknięciu od dawna się nie sprawdza. Rainbow stanął przed wyzwaniem uzyskania skokowego wzrostu rentowności i sprzedaży przez serwis R.pl. Pokażę naszą drogę do wyznaczenia optymalnego modelu atrybucji oraz wpływ analityki i statystyki na codzienne zarządzanie wielomilionowym budżetem mediowym. Działania te zostały nagrodzone srebrnym Effie w 2018 r.
Lunch, networking.
Dane. Czas. Kontekst. Kultura.
CASE STUDY Orange Polska
Jakie są kluczowe czynniki sukcesu w sprzedaży internetowej? Po pierwsze dane – właściwe wdrożenie i wykorzystanie analityki jest podstawą do pozyskania najlepszych prospektów. Po drugie skuteczny proces sprzedażowy, który zaczyna się od błyskawicznego załadowania strony. Po trzecie kontekst interakcji klienta i odpowiednie dostosowanie działań i rekomendacji. Po czwarte – najważniejsze, kultura pracy zespołu, która będzie decydować o tym czy dobre wyniki będą utrzymanie w długim horyzoncie czasowym. Podczas prelekcji przedstawię studium przypadku z transformacji działu e-commerce w Orange Polska.
Porwanie domeny internetowej – jak temu zapobiec?
Podczas prezentacji opowiemy o przykładach porwania domen internetowych dużych, znanych przedsiębiorstw i konsekwencjach jakie te zdarzenia za sobą niosły. Pokażemy sposób jak zabezpieczyć swoją domenę internetową i zadbać o ochronę strategicznych elementów biznesu.
Optymalizacja procesów oraz wykorzystanie testów A/B do poprawy funkcjonowanie e-commerce.
CASE STUDY: Polkomtel
Doskonałość operacyjna – opowiem o zmianach przy wdrażaniu i zmienianiu procesów. O testach A/B, które nie tylko wpływają na funkcjonowanie strony, ale np. na leady czy poziom zwrotów. Na koniec powiem kilka słów jak możemy się starać zmienić kulturę organizacyjną.
Przerwa na kawę, networking.
Jak skalować biznes e-commerce.
Jakie wyzwania stają przed firmą, która dzisiaj sprzedaje przez kilkaset sklepów internetowych w kilku krajach, realizując obroty powyżej 100 mln pln rocznie, a myśli o globalnej skali działania w e-commerce? Wrocławska spółka Artgeist, o której mowa, od lat skutecznie konkuruje na internetowym rynku dekoracji ściennych, którego wartość w Europie szacowana jest na ponad miliard euro i który rozwija się w tempie kilkunastu procent rocznie. Rok temu Argeist został dostrzeżony przez fundusz inwestycyjny który dofinansował spółkę i jednocześnie postawił jej ambitne cele rozwojowe. Co jest największym wyzwaniem Artgeist? Jakie wsparcie w skalowaniu biznesu otrzymuje od inwestora, a jakie od partnera software’owego? W naszym wystąpieniu postaramy się uchylić rąbka tajemnicy i odpowiedzieć na pytania - jak przygotować firmę e-commerce do szybkiego wzrostu, kiedy organizacja i technologia - aby spełnić oczekiwania inwestorów - musi nadążyć za rosnącą liczbą zamówień.
Idealny model atrybucji w e-commerce – czy coś takiego w ogóle istnieje.
CASE STUDY Etam & Undiz Poland
Jakościowy ruch na stronie internerowej jest warunkiem koniecznym do tego aby e-commerce mógł rozwijać się i sprzedawać. Wokół nas jest nieskończona liczba ofert nowych możliwości pozyskania takiego ruchu, z których każdy niby ma być idealnie dopasowany do naszego e-commercu. Kiedy widzimy taką ofertę, zastanawiamy się czy faktycznie nowy ruch przyczyni się do wzrostu sprzedaży w naszym sklepie, czy raczej będą to nakłady wyrzucone w błoto? Na pomoc w odpowiedzi na te pytania przychodzą e-commerce’owe modele atrybucji. Dobrze przemyślane i dopasowane pozwalają skutecznie ocenić ruch i odsiać te źródła, które nie pomagają nam rozwijać biznesu. Ale czy istnieje jakiś uniwersalny/idealny model atrybucji dla e-commerce, który mogłby być doskonałym narzędziem każdej osoby odpowiedzialnej za biznes e-commerce’owy? Zastanowimy się nad tym podczas mojego wystąpienia.
Chatboty: przemijająca moda czy narzędzia realnie wspierające biznes.
Minęły już ponad 3 lata od kiedy Facebook umożliwił developerom tworzenie chatbotów na FB Messenger. Od tego czasu mogliśmy zaobserwować prawdziwy wysyp tych rozwiązań. Praktycznie każda duża firma w Polsce posiadała lub posiada aktywnie działającego chatbota, który wspiera ją w procesach obsługi Klienta, sprzedaży oraz kampaniach marketingowych. Jednocześnie nie brak głosów, że są to tylko zabawki, które z prawdziwym AI nie mają wiele wspólnego. Jak obecnie wygląda ten rynek i czy możemy już mówić o tym, że chatboty wyszły z piaskownicy i przestają być tylko irytującymi narzędziami, które są z lubością wdrażane przez działy marketingu? Jaki wpływ na ten rynek może mieć pojawienie się asystenta Google w wersji polskiej? Na te i inne pytania odpowiem podczas prelekcji.
Struktura, praktyki oraz wpływ na organizację zespołu e-commerce.
Podczas prelekcji powiem, jak wygląda model zespołu e-commerce, który jest aplikowany w niemal każdym kontekście organizacji. Co to jest pre-mortem, SKS i kilka innych praktyk, które pomagają zarządzać zespołem i tworzyć warunki do rozwoju osobowego i zawodowego. Opowiem tak jak zwykle: żywo, na temat, dla Ciebie.
Zakończenie pierwszego dnia konferencji
Impreza wieczorna i networking. Restauracja Ogrody Wisła.
Po intensywnym dniu, w mniej formalnej atmosferze, uczestnicy będą mieli okazję by rozszerzyć swoje kontakty biznesowe i pogłębić dyskusje toczące się na konferencji. Zapraszamy do restauracji Ogrody Wisła (na dole centrum konferencyjnego Ms Mermaid, wejście od strony Wisły).
Rejestracja, poranna kawa.
Interaktywne warsztaty - sesja poranna.
Lunch i networking.
Interaktywne warsztaty - sesja popołudniowa.
Zakończenie drugiego dnia konferencji
To blisko 100 stron eksperckiej wiedzy, w raporcie znalazło się m.in. badanie rynku, wypowiedzi ekspertów, a także porównania ofert dla e-commerce.
Udział w roli Partnera to wyjątkowa okazja do zaprezentowania doświadczeń oraz rozwiązań usprawniających e-commerce przed decydentami odpowiedzialnymi za realizację i wdrożenia.
Aby poznać szczegóły współpracy, zapraszamy do kontaktu.
Aleksandra Zygarska
Tel. 662 287 872
[email protected]
Klaudia Kałuska
Tel. +48 662 287 865
[email protected]
Kamil Sułkowski
Tel. 662 287 833
[email protected]
Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]