Optymalizacja istniejącego sklepu internetowego – co poprawić, by zwiększyć sprzedaż?

 

Optymalizacja strony produktowej, dokładne zaplanowanie ścieżki zakupowej czy zaplanowanie działań SEO są podstawowymi punktami planu wdrożenia każdego sklepu internetowego. Niestety później – ze względu na koszty czy czas – brakuje monitorowania wszystkich aspektów działań wpływających na końcową konwersję. Po uruchomieniu sklepu nasze wyobrażenia i plany zaczynają się zderzać z rzeczywistością.

Z badania „Optimizing the E-commerce Experience” wynika, że tylko 27% e-commerce’ów ma oddzielny budżet i plan na optymalizację sklepu po jego uruchomieniu. W pozostałych przypadkach działania na istniejących już sklepach internetowych są realizowane są ad hoc, reagując na aktualne potrzeby. O tym, na jakie elementy warto zwrócić uwagę, by poprawić konwersję, będę mówił na warsztatach. 

Dlaczego warto wziąć udział?

Na warsztacie przeanalizujemy działania istniejących sklepów. Pokażę przykłady, w których naprawa podstawowych błędów w SEO spowodowała znaczące wzrosty sprzedaży. W czasie warsztatów przedstawię zarówno aspekty technologiczne, jak i dużo praktycznej wiedzy związanej z optymalizacją sklepów internetowych. Pokażę, jak pozornie małe zmiany przyczyniły się do dużych wzrostów konwersji i finalnej sprzedaży. Warsztaty pokażą, co stoi na przeszkodzie zwiększenia sprzedaży i jakie elementy optymalizacyjne przynoszą realne efekty. Powiem także co robić, gdy pozornie wszystko zostało już zoptymalizowane.

Weź udział w warsztatach i dowiedz się jak zanalizować swój sklep:

•    Analiza strony głównej i produktowej
•    Optymalizacja ścieżki zakupowej klienta w sklepie
•    Analiza SEO strony i możliwe rekomendacje
•    Aspekty techniczne strony i ich wpływ na konwersję
•    Google Analytics dla e-commerce, czy na pewno mamy wszystko poprawnie zrobione

Podczas warsztatów przeanalizujemy 2 sklepy zaproponowane przez uczestników warsztatów. Propozycje prosimy przesyłać na adres aleksandra_zygarska@idg.com.pl

Maksymalna liczna uczestników: 30
O udziale decyduje kolejność zgłoszeń - zapraszamy do rejestracji! (BRAK MIEJSC)

Warsztaty będą pełne praktycznej wiedzy i elementów do wykorzystania przez uczestników w dalszej pracy. Przeanalizujemy sklepy pod kątem użyteczności stron produktowych, listingów i ścieżki zakupowej, ale także aspekty technologiczne sklepu. Uczestnicy gotową listę punktów do samodzielnego sprawdzenia w ich sklepach wraz ze wskazówkami. Na koniec zastanowimy się czy istnieje zjawisko zbytniego zoptymalizowania sklepu i czy może wpłynąć na konwersję. Serdecznie zapraszam!

Rafał Szymański, digital i e-commerce ekspert