Skuteczna wyszukiwarka dla e-commerce

Mniej więcej połowa z nas poszukując produktu korzysta z menu nawigacyjnego i filtrów. Pozostali od razu rozgladają się za oknem wyszukiwarki i wpisują, co ich interesuje. Im więcej asortymentu w sklepie, tym chętniej posługujemy się wyszukiwarką. Skrajnym przypadkiem są sklepy B2B – jeden z największych e-commerce’ów tego typu w Polsce notuje nawet 98% transakcji zamkniętych po wykorzystaniu wewnętrznej wyszukiwarki na ścieżce zakupowej. A jak jest w Twoim sklepie? O ile możesz zwiększyć przychody, jeśli zadbasz o to, aby klienci mogli u Ciebie łatwiej znaleźć to, czego szukają? Co konkretnie zrobić z wyszukiwarką, aby ułatwiała ona zakupy?

Poszukując odpowiedzi na to pytanie przeprowadziliśmy badanie wyszukiwarek w 50ciu dużych e-commerce w Polsce i w Europie pod kątem kilkuset kryteriów użyteczności, jakie powinna spełniać wyszukiwarka. Warsztat, na który zapraszam, czerpie z wyników tego badania i przybliża uczestnikom najlepsze praktyki w tworzeniu i testowaniu wyszukiwarek dla e-commerce (sklepów, giełd, marketplace’ów).

Dlaczego warto wziąć udział?

Jeśli interesuje Cię, co zmienić w wyszukiwarce Twojego sklepu, aby więcej sprzedawać, te warsztaty są dla Ciebie. Otrzymasz praktyczne wskazówki - o co warto zadbać zarówno jeśli chodzi o mechanizm wyszukiwania, podpowiedzi czy listy wyników. Poznasz strategie i taktyki wykorzystywane przez liderów e-commerce.

Na warsztacie zajmiemy się pełnym spektrum tematu, z uwzględnieniem ważnych detali, takich jak ergonomia wizualna interfejsu przyspieszająca czytanie i rozumienie wyników wyszukiwania, taktyka obsługi najczęściej popełnianych przez użytkowników błędów oraz zapewnianie użytkownikom wartościowych podpowiedzi i wskazówek. 

Weź udział w warsztatach i dowiedz się:

  • jak klienci korzystają z wyszukiwarek
  • o co zadbać, aby wyszukiwarka była dla nich naprawdę wygodna
  • jak pracować z danymi analitycznymi aby wyciągać wnioski dla content inventory i pozycjonowania produktów w sklepie, aby zwiększać marże
  • w które usprawnienia inwestować i jak mierzyć otrzymaną wartość

Warsztaty rekomendowany jest dla e-commerce managerów lub product ownerów, którzy chcą zwiększyć skuteczność wyszukiwarek w swoich sklepach.

Maksymalna liczba uczestników: 30
O udziale decyduje kolejność zgłoszeń na konferencję - zapraszamy do rejestracji!

Na warsztacie będziemy pracowali w ciekawej, angażującej formule – w zespołach, z użyciem ciekawych ćwiczeń dającymi praktyczną wiedzę. 

Serdecznie zapraszam!

Jacek Popko

Chief of Consulting RST Software Masters / Founder Usability LAB