ecommerceSTANDARD: O krok przed konkurencją

Rynek e-commerce w Polsce szacuje się na około 3,5% wartości całego rynku sprzedaży detalicznej (PMR Publications). Udział ten systematycznie wzrasta, co jest związane z upowszechnianiem się internetu oraz rosnącym zaufaniem internautów do e-handlu. Życie przenosi się do internetu. Jak wynika z badania rynku e-commerce, przeprowadzonego przez IDG Polska we wrześniu bieżącego roku, e-sklepy nie postrzegają swoich tradycyjnych, stacjonarnych braci jako zagrożenia. W 2012 roku uważało tak tylko 9% badanych firm, prawie o 5% mniej niż w 2011 roku. Sprzedaż w internecie usamodzielnia się bądź stanowi uzupełnienie sprzedaży tradycyjnej.

E-commerce to rynek wciąż dynamicznych wzrostów, dynamikę w bieżącym roku szacuje się na ponad 20% silniejszą w stosunku do roku poprzedniego (SMB, Kelkoo, Forrester). To daje nadzieję sklepom internetowym na generowanie coraz większych zysków.

Szczególną uwagę poświęciliśmy w tym roku wschodzącemu rynkowi handlu mobilnego, czyli m-commerce. Jest on mniej więcej w tym samym miejscu, w jakim e-commerce był dziesięć lat temu. Upowszechniające się urządzenia mobilne, rosnąca dostępność internetu – także poprzez technologię Wi-Fi – sprawiają, że użytkownicy coraz częściej sięgają po tę formę zakupów, nawet będąc w domu. Badanie przeprowadzone we wrześniu tego roku przez Praktycy.com dla mGenerator.pl pokazują jednak, że jeszcze wiele przed nami. Rosnąca mobilność, trend BYOD (Bring Your Own Device) oraz coraz większa popularność inteligentnych urządzeń (smartfony, tablety, notebooki) przyczynią się do dynamicznego rozwoju tej części rynku handlowego. Jesteśmy przekonani, że będzie się działo.

Jeżeli jesteś zainteresowany dostępem do materiału podaj adres e-mail