Jak stworzyć prezentację i umieścić w sieci

MyBrainshark to ciekawy serwis umożliwiający tworzenie prezentacji i zamieszczanie ich w sieci. Poza obsługą muzyki, filmów, zdjęć i plików PowerPoint, mechanizm umożliwia też przesłanie gotowego projektu na YouTube lub umieszczenie prezentacji na własnej stronie internetowej.

Jak stworzyć prezentację i umieścić w sieci

my.brainshark.com

Polecamy:

Wśród ciekawych opcji MyBrainShark znaleźć można m.in. nagrywanie narracji do prezentacji za pomocą zwykłego telefonu i dodawanie komentarza do dokumentów tekstowych (m.in. *.doc, *.pdf i *.txt). W naszym mini-tutorialu postaramy się przedstawić sposób stworzenia prostego albumu zdjęć.

Prosty album-prezentacja do umieszczenia w sieci

1. Zarejestruj się w serwisie MyBrainshark, wybierając opcję Sign Up Now. Zostaniesz poproszony o login, e-mail i hasło. Jak widać, nie potrzeba żadnych potwierdzeń - serwis automatycznie przenosi Cię na stronę Twojego konta.

2. Kliknij logo MyBrainshark lub wybierz w menu Home.

3. Po prawej stronie na górze zobaczysz przycisk - Upload Content. Tam się własnie udamy.

4. W głównym menu tworzenia prezentacji możesz m.in. połączyć prezentację PowerPoint z głosem, dodać narrację do tekstu, wgrać klip wideo, stworzyć album zdjęć lub nagrać własny podcast. Wybieramy zdjęcia - Make a Photo Album.

5. Kliknij Upload Photos i dodaj wybrane zdjęcia.

6. Teraz pojawi się formularz, w którym wpisać możesz tytuł, opis, kategorie i słowa kluczowe.

7. Masz już podgląd swojego albumu, do którego możesz teraz dodać komentarz za pomocą mikrofonu lub telefonu.

8. Gdy klikniesz Skip adding audio, wyświetli się okno z gotową prezentacją. Nadal możesz ją jednak edytować. Gdy wybierzesz z menu What Can I Do Now? opcję Edit Presentation, zobaczysz potężny edytor prezentacji.

9. W menu po lewej wybierz Background audio - możesz w ten sposób dodać do swojego albumu zdjęć podkład muzyczny. Twórcy przygotowali sporo przykładowych sampli, ale oczywiście możesz też dodać własne nagranie.

10. Po wybraniu podkładu audio, zatwierdź zmiany, klikając Apply i Save.

11. Teraz, wracając do Edit Presentation, możesz dodać swoje dzieło na YouTube, klikając Publish to YouTube. [jeśli pojawią się problemy, spróbuj ponownie - dop.]

12. Jeśli chcesz po prostu wysłać znajomym link do prezentacji, kliknij w menu na górze My Content i włącz swoją prezentację. Pod okienkiem, w którym możesz ją obejrzeć, znajdziesz linki Embed/Link i Share.

13. Wybierając <embed>, skopiuj kod HTML na własną stronę: