Google ma 50% rynku wyszukiwarek w USA

Google sukcesywnie zdobywa amerykański rynek wyszukiwarek. W kwietniu obsłużył ponad 50% z 5,3 miliarda zapytań.

W analogicznym okresie ubiegłego roku Google miał 47% udziału w rynku.

Według badań Nielsen/Netratings Inc. drugie miejsce na amerykańskim rynku wyszukiwarek zajmuje Yahoo, z zachowanym z poprzedniego roku udziałem 22%. Trzecie miejsce przypada MSN, która ma 11% udziału w zapytaniach, w stosunku do 12% z kwietnia ubiegłego roku.

Google nie utrzyma długo pozycji lidera - komentował Micheal Lanz, specjalista Nielsen/Netratings. Najważniejsi gracze nie ustają w walce o klienta, ciągle usprawniając trafność wyszukiwania i dodając nowe usługi.

W ciągu ostatniego roku zwiększyła się ilość zapytań do wszystkich głównych wyszukiwarek w USA. Ilość zapytań do Google wzrosła o 34%, z 1,9 miliarda w kwietniu 2005 do 2,6 miliarda w kwietniu 2006, Yahoo o 27%, z 919 mln do 1,1 miliarda a MSN o 10% z 515 mln do 570 mln.

Więcej: Nielsen/Netratings

***

Kwietniowy ranking wyszukiwarek