116 mld USD na alternatywną reklamę

Wydatki na reklamę alternatywną w pierwszej połowie roku wzrosły w Stanach Zjednoczonych o 16,4% do około 53,4 mld USD. W całym 2006 roku wzrost wydatków na media alternatywne ma sięgnąć 18,5%. Na reklamę wydanych zostanie 20% więcej, głównie dzięki rosnącemu zainteresowaniu reklamą internetową. Wydatki na alternatywny marketing, czyli przede wszystkim na marketing interaktywny, mają skoczyć o 17,6%.

Do reklamy alternatywnej raport PQ Media zalicza przede wszystkim dwa segmenty: marketing marki w mediach rozrywkowych branded entertainment marketing - czyli m.in.: product placement, event marketing, sponsoring wydarzeń oraz reklamy w mediach poświęconych rozrywce (entertainment advertising) - np. reklamę w grach. Wydatki na te formy w 2006 roku mają wynieść 51,62 mld USD.

Pozostałe formy marketingu i reklamy uwzględnione w raporcie to reklama w kinie i reklama internetowa, w tym internetowe "żółte strony", online wideo i reklama w mediach tworzonych przez internautów oraz marketing mobilny i interaktywny.

PQ Media w swojej poprzedniej prognozie dla Stanów Zjednoczonych oceniał, że w 2006 roku na reklamę online wydanych zostanie około 19,96 mld USD.

Wydatki na tradycyjne media reklamowe mają już kolejny rok rosnąć jednocyfrowo. W pierwszej połowie 2006 roku wzrosły o 4,5%. Według Roberta Coena, wiceprezes Universal McCann i dyrektora działu prognoz, na reklamę we wszystkich mediach w Stanach Zjednoczonych zostanie wydanych 286,405 mld USD. Wartość całego rynku reklamy wzrośnie więc o około 5,6% w stosunku do ubiegłego roku.

Patrick Quinn, prezes PQ Media skomentował wyniki - Dowodzą, że marketerzy przyspieszają przerzucanie dolarów z tradycyjnych do nowych mediów korzystających z cyfrowych technologii, by dotrzeć do młodej i wpływowej grupy użytkowników. Dodał też - Choć skuteczność wielu alternatywnych zagrań taktycznych w mediach nie jest wciąż dowiedziona, niosą obietnicę na wyższy wzrost z inwestycji, dotarcie do wyselekcjonowanej grupy odbiorców i ich większe zaangażowanie.

Więcej informacji w raporcie PQ Media

Universal McCann: Wszystkim spada, internetowi rośnie