Amerykański balon reklamowy większy o 30%

Wszystkie prognozy mówiły o około 20% wzroście wydatków na reklamę, przy czym co więksi optymiści wspominali o 25%. Wydatki na reklamę online w Stanach Zjednoczonych wzrosły jednak powyżej tych oczekiwań.

Około 5% wydatków na reklamę, czyli 12,5 mld USD trafiło w 2005 roku do internetu.

Za 2004 rok IAB raportowało, że suma ta wyniosła 9,6 mld USD.

Dyrektor zarządzający IAB, Greg Stuart, jest zdania, że za tak dynamicznym wciąż wzrostem wydatków na reklamę internetową stoi rosnąca armia internautów oraz coraz lepsze narzędzia monitoringu efektów kampanii reklamowych.

Na linki sponsorowane wydano w Stanach Zjednoczonych około 5,1 mld USD, co stanowi 41% wydatków na reklamę online. W 2004 roku było to 40%.

Za szeroko rozumianą reklamę graficzną amerykańscy reklamodawcy zapłacili 4,3 mld USD, czyli 34% całości wydatków na reklamę online, za ogłoszenia online 2,1 mld USD, co stanowi o ich 17% udziale w torcie reklamy internetowej.