Internet postrachem innych mediów

Podsuwamy kolejny argument tym, którzy wierzą w siłę internetowego przekazu: w Stanach Zjednoczonych zrównał się czas oglądania telewizji oraz korzystania z internetu. Obu mediom użytkownicy poświęcają po 14 godzin tygodniowo. To oczywiście średnia. Są takie segmenty użytkowników, do których nie można już praktycznie dotrzeć inaczej jak właśnie za pośrednictwem sieci.

Analityk mediów, Barry Parr z Jupiter Research, który przygotował raport o konsumpcji mediów przez Amerykanów podkreśla, że znaczenie internetu okazało się większe, niż mógł przypuszczać przed rozpoczęciem badań. Dorównuje znaczeniu telewizji.

Internauci, których zachowanie analizowano, średnio godzinę tygodniowo poświęcają czytaniu magazynów, dwie godziny dzienników a pięć godzin słuchaniu radia. Jak łatwo zauważyć, korzystanie z internetu zajmuje użytkownikom więcej czasu niż poświęcają wszystkim mediom razem wziętym, oczywiście z wyłączeniem telewizji.

Badanie przyniosło szereg interesujących obserwacji. Okazuje się, że intensywne korzystanie z internetu praktycznie wyklucza się z intensywnym czytaniem prasy. Jedynie 19% osób, które korzystają z internetu ponad 30 godzin tygodniowo pozostaje równocześnie wiernymi czytelnikami prasy.

W badaniu padło pytanie, czyim kosztem rośnie popularność internetu. Aż 37% badanych uważa, że odkąd ma możliwość korzystania z sieci, poświęca mniej czasu na czytanie księżek.

Wyniki tego badania powinny dać do myślenia reklamodawcom, którzy w Stanach Zjednoczonych wciąż jedynie około 4% budżetów na reklamę przeznaczają na usługi marketingowe online. Tak duża dysproporcja między czasem online a wydatkami na reklamę online w niedalekiej perspektywie czasu musi zostać przełamana.

***

Badanie zostało przeprowadzone na próbie prawie 3 tys. internautów, którzy odwiedzają sieć co najmniej raz w miesiącu.