219% wyższa sprzedaż Travelplanet niż przed rokiem

Spółka Travelplanet.pl SA zakończyła 2005 rok sprzedażą rozumianą jako Total Transaction Value, na poziomie 38,2 mln zł , co oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 219% w stosunku do roku 2004. Doliczając do tej kwoty wartość sprzedanych bonów płatniczych na poziomie 1,99 mln zł, łączna wartość sprzedaży przekroczyła 40 mln zł.

Brak jeszcze kompletnych danych finansowych za cały 2005 rok. Wiadomo, że w okresie od 01 stycznia 2005 do 30 września 2005, spółka wykazała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 12,052 mln zł, zaś w tym samym okresie zysk netto wyniósł 10 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2004 roku spółka odnotowała 3,243 mln zł na sprzedaży i 319 tys. zł straty netto.

Poniżej wykres, który obrazuje zmiany w tempie sprzedaży rozumianej jako TTV - Total Transaction Value.

219% wyższa sprzedaż Travelplanet niż przed rokiem

W roku 2005 Travelplanet.pl zwiększyła dynamikę sprzedaży w nowych obszarach jej działalności, wykorzystując boom na rynku biletów lotniczych w Polsce. Na zainteresowaniu klientów szczególnie tanimi przelotami skorzystał Aero.pl, serwis przejęty przez Travelplanet.pl w roku 2003.

Jak mówi Tomasz Moroz, prezes Travelplanet, to nie koniec rozwoju poszczególnych segmentów działalności spółki. - Zamierzamy w dalszym ciągu pracować nad rozwojem marki TravelPass, która obejmuje głównie dystrybucję bonów płatniczych oraz obsługę podróży służbowych dla klientów korporacyjnych. Będziemy również rozwijali sprzedaż tanich hoteli w Polsce i na świecie, ponieważ ten obszar rynku ma bardzo duży potencjał wzrostowy.

W bieżącym roku Travelplanet.pl zapowiada dynamiczny rozwój swojej sieci sprzedaży do 12 punktów obsługi klienta do końca 2006 roku. Jak podkreśla prezes spółki, nadal zdecydowaną większość przychodów spółka będzie osiągać ze sprzedaży online.

***

Zachęcamy do zapoznania się z tekstem będącym podsumowaniem 2005 roku dla branży e-commerce, gdzie znajduje się również komentarz Jakuba Mazura, dyrektora marketingu Travelplanet.pl.