Photobucket i Flektor w rękach Fox Interactive Media

Fox Interactive Media, oddział News Corp., kupił serwisy Photobucket.com i Flektor.com. Poprzez ten zakup gigant zaznaczył swoje rosnące zainteresowanie technologiami, umożliwiającymi tworzenie treści przez użytkowników i zamierza jeszcze bardziej wzmocnić pozycję serwisu MySpace.

Dzięki Photobucket.com użytkownicy mogą udostępniać swoje zdjęcia, tworzyć pokazy slajdów i zagnieżdżać je na innych stronach. Flektor.com jest z kolei startupem, specjalizującym się tworzeniu technologii do edycji foto-wideo. Zakup planowany był już od jakiegoś czasu. Kwoty transakcji nie podano do publicznej wiadomości.

Jak powiedział dla Adweek Peter Levinsohn, prezes Fox Interactive Media: -- Zakup obydwóch firm jest doskonałym, strategicznym ruchem, który wzmacnia przywództwo Foxa na polu treści tworzonej przez użytkowników. Photobucket jako wiodąca strona w sferze twórczej ekspresji, rozwija nasz zasięg wśród jednostek, udostępniających swoje zdjęcia. Flektor, zajmujący się tworzeniem nowych narzędzi, które staną się niezbędne dla następnego pokolenia użytkowników, jest z kolei zdecydowanym krokiem w przyszłość. Obydwie firmy, to potężna kombinacja i jesteśmy podekscytowani wiadomością, że znajdą się one w naszej sieci.

Głównym powodem dokonania takiego zakupu ze strony Foxa była chęć wzmocnienia pozycji serwisu MySpace, który w coraz większym stopniu jest uzależniony od technologii multimedialnych i dzieli z Photbucket ruch. Z ostatnich badań comScore wynika, iż 47% użytkowników Photobucket zagnieżdża swoje zdjęcia lub pokazy slajdów na MySpace. Zakup ma także pomóc w wypromowaniu innych marek sieciowych, wśród których znajdują się IGN i FoxSports.com.

Ruch Foxa ma jednak na celu coś więcej niż tylko przyciągnięcie większej ilości reklamodawców. Dzięki kupieniu Photobucket firma zyskuje dostęp do rozległych danych na temat miejsc w sieci, w których 42 mln użytkowników serwisu umieszcza swoje media. Dane tego rodzaju mogą zostać użyte do wzmocnienia skuteczności behawioralnego marketingu i tego, co władze spółki określają mianem hipermarketingu.

Z serwisu Photobucket.com skorzystało w kwietniu bieżącego roku 19 mln użytkowników, jak wynika z danych comScore Media Metrix.

źródło: Adweek

tekst: Konrad Szlendak