90% marketerów z USA stawia na nowe media

Dziewięciu na dziesięciu amerykańskich marketerów przeznaczy część swoich budżetów reklamowych na reklamę w tzw. nowych mediach, jak gry komputerowe czy wirtualne światy typu Second Life.

12% ankietowanych stwierdziło, że aż 40% swoich budżetów przeznaczy na eksperymentalną i innowacyjną reklamę w mediach innych niż tradycjne. Średnie wydatki na reklamę w "nowych mediach" będą stanowić 15% budżetów reklamowych.

Największych zmian, by zainteresować reklamodawców, wymagają zdaniem ankietowanych : prasa (51% głosów), sieci telewizyjne (34,5%) oraz radio (33,8%).

Za największą niespodziankę mijającego roku, marketerzy uznali olbrzymi wzrost zainteresowania wirtualnym światem Second Life, wzrost popularności YouTube oraz popularyzację serwisów WWW zbierających informacje z kilku źródeł, czyli tzw. mashupów. Najmniejsze zdziwienie ankietowanych wzbudziła coraz większa popularność audycji telewizyjnych dostępna w internecie. W ten sposób w USA można (legalnie) oglądać np. serial Lost.

American Advertising Federation przeprowadziło ankietę wśród 1000 marketerów.

Więcej: AAF (witryna w języku angielskim)